robertzimmerman skrev:Hejsan! Jag tänkte försöka gissa lite på dina kluriga ledtrådar.
*Jag tror att Keppler är en ledtråd för remmens bana runt tallriken och motorn. Det känns lite för enkelt, förenklat kanske, men det får duga.

*Järnvägsrälsen trodde jag först var en ledtråd för en tangentialtonarm, som ju kan gå som på en kort räls, typ.
Men som nån gissade i tråden är det nog "spår", som på en vinylskiva, som ju nålen ska spåra.
*Tyskakunskaperna är inte direkt på topp men om "öl" betyder olja på tyska så måste det ju vara olja till tallrikslagret tror jag.
*Det där mini-kaffe-settet var knepigt. Det enda jag kan komma på är att man skulle behöva ett litet bord till det, table på engelska, som i turntable.
*Nästa bild tror jag är lätt, det är ett lager helt enkelt, såna behövs det ju på en skivspelare.

*Men nästa har jag egentligen ingen aning om. Någon sorts matematisk formel verkar det ju vara, någon trode riiakorigering, vilket det säkert kan vara. Fast jag gissar nåt helt annat, nämligen att den har något att göra med nålens spårningsvinkel.
Ok, det var väl allt tror jag.
Tack för ett spännande projekt!