Dec_alphas HiFi-runda

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Dec_alphas HiFi-runda

Inläggav Ranefjord » 2004-01-25 01:38

Ny artikel. :)
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... le&sid=108

Dec_alpha har betat av mycket på en vecka. :)

Bla Ino Audio, Quad, Carlsson, Naqrefs DIY och Naim.

Trevlig läsning :)
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2004-01-25 11:31

schysst! det verkar vara trevliga tillställningar era mat o apparatmöten
Bikinitider

Användarvisningsbild
dec_alpha

Inläggav dec_alpha » 2004-01-25 17:35

Hej vänner :)

Jag kommer att försöka skriva en slags redovisning på mitt HiFi-äventyr, men det kommer kanske att ta några dagar, har mycket att stå i nu (piP i byggnationsfasen bland annat)
Ska lägga upp några småbilder på piP i medlemssektionen tänkte jag.

Peace Out
Robert Hjertkvist

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-01-25 23:44

Vi väntar otåligt på lyssningsupplevelserna. :)

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-01-29 22:19

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-01-29 22:44

Tycker oxå det saknas något i denna tråd! :wink:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
dec_alpha

Inläggav dec_alpha » 2004-02-13 00:40

HiFi-semester

Denna semester inleddes med ett besök hos INO Audio Animation i Stockholm, där demonstrerade Ingvar Öhman både teknologin bakom några av sina produkter samt deras reallife prestanda.
Eftersom att jag och Tank lyckats placera oss på fel adress så fick Öhman rycka ut, han hämtade oss med en nästan helt fullsmockad liten bil och med siktet inställt på Lahäll.
Där fanns det både experimentrum och demorum, samt en hel hög med piP lådor staplade ända upp till taket vid en vägg.
Vi fick se den numera berömda sin2 pulsåtergivningen, i det närmsta perfekt återgiven på pi60s medans den stackars AudioPro högtalaren hade stora problem att efterlikna originalsignalen.
Baselement ifrån en av de potenta basmodulsystemen Profundus (Y) demades en sväng, slaglängden kändes overklig, och väldigt imponerande.
Efter ett par förklaringar till de olika metoder och strategier som framtagits till fördel för utvecklingen av dessa system så kilade vi in i lyssnings och demorummet.
Här inne hade lyssningsrummet optimerats in i det sista med vad som till synes skulle kunna vara oordning men själv så tror jag allt är välplanerat och placerat av Öhman. ;)
På väggen bakom lyssningspositionen fanns det ett tjockt skynke som hängde någon centimeter ifrån väggen, främre väggen hade även några tunna skynken och en sidovägg hade tweakats med äggkartong , sedan fanns det PRYLAR lite varstans som säkerligen diffuserade väl.
Golvet hade heltäckningsmatta och det är inte omöjligt att jag missat ett stort antal akustiska åtgärder, för ljudligt så var det väldigt lyckat iaf.
I det närmsta så kändes rummet ekofritt (snabbtestat med fingerknäppning), iaf i jämförelse med mitt eget rum (som är under all kritik).
Apparater förbereddes, skiva laddades och ljuset släcktes ned i lokalen.
Elektroniken var såklart Nad208 och DA omvandlaren Sentec DiAna men även Fosgate försteg och Pioneer CD (inte säker på Pioneer CDn).
Öhman manövrerade fjärrkontrollerna medans Tank och jag rättade till våra sittplatser i lyssningssoffan.
Det spelades "I Bergakungens Sal" i någon specialutgåva som Öhman lyckats få tag på.
DYNAMIK, oj vilket drag, detta är ett genomgående drag hos INO högtalarna, det finns massor med headroom :)
Spelning på både pi60s och piP genomfördes med blandat material, försöker att inte nämna för mycket för demon blir mycket roligare om man inte vet riktigt vad som kommer dyka upp i förväg.
Öhman passade på att visa några saker piP är dålig på (i jämförelse med pi60s), vi lyssnade på en skiva där man tydligt hörde att det fanns mer rumsinformation då den återskapades via pi60s, förmodligen mest tack vare att den klarar att spela djupare i basområdet.
En sak vi inte hörde förrän Öhman påpekade det var att taktkänslan hos en av bandmedlemmarna förmodligen inte var den bästa, det lät en smula roligt.
Något som även demonstrerades var genomslag av elementen dvs bottning, detta tror jag inte många andra vågar visa utan att vara oroliga för utgången, men dessa INO element ska vara i princip omöjliga att "spela" sönder tydligen.
Eftersom Öhman fick besök av en kund så passade vi på att lira några av Tank´s skivor under tiden, och även dessa skivor som ej var "utvalda" för demonstration lät riktigt trevligt på denna anläggning.
När vi slängde på en skiva med soundtracket ifrån Cowboy Bebop (artisten heter Yoko Kanno) så skuttade en nyfiken Öhman åter in i demorummet och log glatt innan han virvlade iväg till att återuppta konversationen med sin kund.
Såhär i efterhand kan jag konstatera att jag köpt ett par piP och Tank har köpt 3 par likadana, provlyssning rekommenderas starkt.
Inte minst för att Öhman är en kompetent herre med ett genuint intresse för musik, utan även trevlig och rolig gör ett besök till en angenämn upplevelse.

Första dagen i Kristianstad så anlände jag runt 9snåret på morgonen efter en tågresa från stockholm sedan klockan 5.20.
Där möttes jag av en hårding utav dignitet, nej vänta nu, det var ju faktiskt Lindvall och inte en dussinhårdrockare ;)
Efter många bravader (övernattning på arlanda bland annat) så var jag nu relativt utmattad, Lindvall passade dock på att slänga en och annan 12" skiva på Nottingham svarven, fick för första gången i mitt liv höra "Carlsson Soundet" via OA50.2, men efter en stund så kände jag behovet av sömn, så jag intog Ranefjords bäddsoffa *zzzZZzz*
Ett abrubt uppvaknande:
-Nääämeeen, tjeeenaarää dekis, äääru vaaauken ?
Mitt första möte med Ranefjord, efter en viss dialektacklimatisering så kunde jag förstå det mesta av det raniz valde att uttala sig om, men det tyngsta filosofisnacket lyckades förvirra mig oavsett hur dialekten försökte tolkas.
Ranefjord snurrade både ditt och datt på svarven och tyckte att jag behövde få lite kultur i form av en liveinspelning från Danmark med artisten Kim Larsen, livekänslan infann sig mycket tydligt på denna inspelning och man undrade om det verkligen var en vägg bakom högtalarna eller om det var en akustiskt transparent kuliss?
Passade på att kika lite närmare på både elektroniken samt de högst nördiga Relaxa bänkarna som Vinylspelarna stod uppställda på, klart häftig upphängning.
När vi borstat till oss lite med vinylborsten så var det dags att ge sig av till resans andra hembesök, det var till den ständigt uppfinningsrike och finurlige "Naqref" vi skulle besöka.
Efter ett visst irrande (Ranefjord: JORÅ, jag vet att det ligger här nånstans) på allehanda kvarter i Åhus så lyckades vi till sist inställa oss hemma hos Naqref.
Vi begav oss ned till undervåningen där all intressant hifiutrustning installerats, allt ifrån semi-subjektiv återgivning till LTS-objektiva prylar kunde man finna där, härligt många DIY prylar.
Det var totalt 3st högtalarsystem inkopplade och lyssningsbara, Carlsson, EPS och Naqref DIY i en härlig symbios.
Där fick man sig en skymt av EPS högtalaren bland annat, blev bara en kort lyssning på dessa, men efter lite filande så kommer de nog att bli oerhört prisvärda, det är ju trots allt en lågpris högtalare.
Vad såg vi mer, jo, där fanns ett par OA116, man undrar lite smått om det är Ranefjord himself som lyckats indoktrinera "Carlsson" i Anders värld ? :)
Ljudet från OA116 blev klyvt utav ett bord som stod ganska precis mitt emellan, samt så var det belamrat med diverse prylar som Naqref förmodligen lär rota runt bland då han mekar ihop sina tingestar.
Trots alla dessa hinder så var ljudet faktiskt riktigt trevligt.
Final Fantasy X lirades via dessa högtalare, trevlig skiva, återgiven på ett härligt sätt, om än inte helt perfekt.
Sedan så lyssnade vi en del på Naqref´s basmoduler i kombination med ett par diy stativare, integrationen var riktigt lyckad, detta system tweaka´s det tydligen sällan med, och är därför ett alldags system (bra tänkt, iom att det förmodligen tweaka´s in i det sista med de andra prylarna).
Meridian CD fanns kopplad till en Denon receiver med digitalanslutning, Naqref hade konstaterat att denna gamla CD inte hade dac´ar utav den kvalité som önskas i detta system, men att dess drive var av god kvalité däremot.
Ovanpå TV´n fanns det en liten hylla där en DIY vinylspelare placerats, den var utrustad med Linn arm om jag inte misstar mig.
Det roliga man lägger märke till är att den står på SPIKES ?? Men sedan står dessa spikes på SD-fötter :)
Spikes´en sitter där eftersom man då lättare kommer åt On/Off knappen på undersidan av spelaren.
I början var ljudet inte alls bra ifrån den (någonting hade förändrats sedan spikesen blev fastmonterade), men efter att Ranefjord tagit fram både vattenpass och vinylkunnande så justerades den snabbt in till ett läge där lyssning återigen blev njutbart.
Vi lirade Welcome to the pleasuredome och Batman soundtrack bland annat.
Jag uppfattade "Welcome to the pleasuredome" som mera lyckad på Vinyl än CD,vi hade möjlighet att göra en direkt jämförelse mellan dem.
Matdags, ja nu var det verkligen dags för mig att få bortskämd, oxfilé och potatisgratäng med champinjon och kantarellsås som komplement, detta var oerhört gott och en superb inledning på Kristianstadsbesöket.
Kvällen avrundades med att titta på filmen "Det stora blå", jag hängde med i handlingen ända tills Ranefjord gick och sov, för då började jag o Naqref bubbla om allehanda tekniska innovationer, tekniknördar har ju en tendens till att halka in på det området :)

Eftersom Naqref finns på detta forum så länkar jag direkt till anläggningen så ni som är nyfikna kan ta en närmare titt:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 53&start=0

Del två släpper jag inom några dagar förhoppningsvis och där kommer jag även att passa på att tacka alla inblandade, medmera, så känn er ej bortglömda 8)
Robert Hjertkvist

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-02-13 01:26

En riktig referens-semester. Kan knappt vänta på del2. Det var en mycket trevlig helg för övrigt. Hoppas soffan var skönt. :P Själv har jag ju golvet. Vi hade nog fått plats med Tank i hallen, eller kanske på muggen. ;) Där är det ju iallafall en mono-hifi ;).

För övrigt hade jag INGA problem med någon dialekt alls! :D Jag tror att vi skåningar är bättre 'lyssnare' helt enkelt ;) hohoho

Nä, nu ska jag minsan sova mig en runda. Vi får våldgästa fnisk eller finz sen... :P

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-02-13 12:42

Äntligen! :)

Ska bli spännande att läsa fortsättningen även om jag vet en del redan men det är en informationsmässigt mörk fläck från fredagskvällen.... :wink:

Öhman kör med Pioneer DVD men jag kommer inte ihåg vilken tyvärr...

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2004-02-13 13:14

Jag tror det är Pioneer DV-668.
Naqref du har väll en Rega RB-300 arm, eller är det en Linn?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-02-13 13:21

Jag är nästan säker på att det inte är DV-668 men kommer ite ihåg vilken modell det är... :roll:

Iaf på diy-spelaren så sitter där en Linn Basik+ men jag har en RB300 i en liten låda som ska sitta på nästa spelare! :)

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-02-15 22:54

Undrar vad som låter bäst hos Naqref. Jag skulle gissa att Denonprylarna till de finare stativarna (som vi inte lyssnade på) ger den bästa upplevelsen (på lägre volymer).

Annars föredrar jag som det är nu OA116 med denon prylarna faktiskt. :) Men så är man lite hemmablind oxo.

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-02-15 22:56

Det var inte någon Pionjär 668 vi lyssnade på. Det var något äldre drivverk. :)
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-02-15 23:01

Naqref: :) Varför inte ställa OA116 i uterummet? :) De borde ju vara perfekta där!

Användarvisningsbild
dec_alpha

Inläggav dec_alpha » 2004-02-18 22:07

Del 2, avslutande del.

Andra dagen så blev det mera lyssnande hemma hos Lindvall och Ranefjord.
Lindvall och jag passade även på att gå ut och handla lite kläder eftersom jag lyckats lämna min bag med ombyte i sthlm pga att jag var tvungen att springa till tåget för att hinna med.
Nu passade jag på att besöka den fräcka anläggning som helt otippat lämnats plats åt i badrummet, nämligen en Tivoli Audio - Kloss radio, denna kloss lyckades väldigt snabbt att skapa ett habegär hos mig.
Inspirerad av Ranefjord så tog jag mig ett bad och lät klossen stå för noterna medans jag vilade upp hifimusklerna som skulle sättas på prov senare på kvällen.
Matdags igen, denna gång skämde Ranefjord bort mig med saltinbakad kyckling, pepparrotsås och hemgjord potatismos.
På kvällen så var det dags att besöka Nyström från Dirty Music, detta besök var väldigt spännande eftersom Ranefjord redan utnämnt ljudet som ett av världens bästa och det var upp till bevis.
När vi kom in i lägenheten så möttes vi av Nyström själv och hans väldigt mysiga lägenhet, en hel del kultur och klass kunde man insupa i denna miljö.
Där fanns det en lite "blygsammare?" Grogg och Konversationsanläggning bestående av Meridian prylar, Nottingham vinylspelare samt Carlsson OA58 högtalare.
I andra delen av lägenheten var det High End in i det sista, 2st Linn LP12 olikt utrustade pga ändamålsinriktning, en Rega P9 skivspelare, Quad rörförstärkare, Quad 989 ESL högtalare samt en massa annat öron och ögongodis
Nyström laddade Rega´n med en LP jag inte minns namnet på, och lotsade mig mot lyssningsfotöljen, första parkett :)
Det ljudliga skådespelet påbörjades:
-Nämen, vad tusan, jag blev tvungen att titta igen, jodå, det ÄR vinylspelaren som spelar musiken, men jag hörde inte ens en antydan till knaster eller svaj som inte är helt ovanligt på vinyl (i min erfarenhet).
Sedan så började man uppmärksamma att ljudet var väldigt stort och fylligt, men ändå välplacerat och detaljerat, jag trivdes väldigt bra med detta ljud, så bra att jag förmodligen skulle försöka kopiera sammansättningen då jag bygger ihop mitt eget vinylsystem någon gång i framtiden.
När jag fått lyssna på några skivor och även Naqref fått sig en stund i sweetspot så satte vi oss ned för att lyssna lite på den andra anläggningen, med särskild fokus på OA58.
Naqref och jag turades om att sitta i sweetspot ännu en gång varpå nyström sedan hade några intressanta frågor rörande ortho akustik som Anders fick försöka svara på, i mina öron så lät förklaringarna väldigt övertygande :)
Ljudet i denna anläggning ligger mera åt det neutrala hållet (påstår jag iaf) än t.ex 50.2 som vi lyssnat på hemma hos Raniz tidigare, men iaf i denna uppställning så hade vi en viss oönskad basresonans och ett svagt glapp i centrum utav ljudbilden, men jag tror att det skulle gå bättra på med lite annorlunda uppställning (Ranefjord som lyssnat på dem på fler ställen håller inte riktigt med).
När vi tagit oss hem till lägenheten igen så lät vi Ranefjord sova lite eftersom han skulle upp tidigt på morgonen och bege sig mot lärans och kunskapens boning, d.v.s. skolan.
Men det hindrade inte mig och Lindvall, vi smög istället in till köket där Sveriges mest kompetenta (tror jag iaf) kökshögtalarsystem står uppriggat.
Cairn CD, Spark Rörförstärkare och SAP Quartette högtalare med för stunden ej inkopplade basmoduler, så därav fick vi enbart lyssna via topparna.
Vi satte oss tillrätta på den något obekväma lyssningspositionen (säng) och spelade lite blandat med skivor, bland annat Aimee Mann - Lost in space (som jag definitivt ska beställa snart).
Enigt konstaterade vi att det var en väldigt intressant booklet som inkluderats med denna skiva, illustrationerna är passande och träffande.
Lindvalls musiksmak påminner till stor del om min egen, så flera för mig tidigare okända artister spelades och de föll mig i smaken, skulle nästan kunna tänka mig att anställa honom som smakråd ;)
Ljudmässigt så kändes det neutralt och trevligt, skivorna flöt igenom anläggningen på ett lyckat sätt utan några märkbara problem.
Både Lindvall och Ranefjord säger sig vara oerhört förtjusta i detta sound, de har ju haft möjlighet att lyssna på det med basmodulerna inkopplade också och inte bara topparna som i mitt fall.
Jag är förståss också nyfiken på hur bra det kan tänkas låta då de är uppställda i ett "riktigt" rum med basmodulerna inkopplade, så det får väl bli ett återbesök den dagen då detta realiserats.

Tredje dagen så var det galej inplanerat och vi lyckades även boka in oss på lyssning hemma hos Janne.
Lindvall och jag vandrade genom kristianstad med hifi och socialpsykologi som samtalsämnen under resans gång.
Väl framme så anmälde vi oss via porthögtalaren, Janne mötte oss sedan vid ingången och släppte in oss.
Blev lite tweakning av snuviga näsor pga att det varit så kallt ute innan vi slank in i lyssningsrummet
Här fick jag syn på den stora samlingen av Naimelektronik, och överst tronar en Linn LP12 i näst intill fullutrustat skick.
Högtalarna som tjänade under Naim och Linn elektronikens mjuka men bestämda grepp var ett par Canton i väldigt fin finish, de är ganska så stora pjäser, större än förväntat.
Vi växlade Vinyl och CD vilt, och även i denna anläggning var vinylåtergivningen på topp, inget knaster här inte :)
Passade på att dricka en kopp kaffe och äta mackor i kombination med lyssningen, mycket trevligt.
Dubbla anläggningar med olika inriktning kom på tal, men detta hade frugan inte riktigt nappat på (ännu?), ett par andra högtalare fanns tydligen också i tankarna, men det var mest Lindvall och Janne som satt och diskuterade om det, själv så var jag upptagen i sweetspot.
När vi väl tagit oss tillbaka så stod Ranefjord i köket igen och tillämpade alla sina köksliga kunskaper för att än en gång ta min mage till den gastronomiska himlen.
Det oerhört goda som bjöds på kallas i folkmun för stekt pasta deluxe a´la Ranefjord, en given klassiker.
Då vi spisat klart så var det dags för galej, vänner till "familjen" började ansluta sig och efter någon timme så var konversationerna och skivbytena i full gång, en av kvällens höjdpunkter var när Lindvall valde att kasta på Sound of Music på vinylsvarven, gästerna var inte riktigt förberedda på detta och tappade sina hakor både en och två gånger :P
När kvällen började närma sig midnatt så bestämde sig sällskapet att gå till ett uteställe, så sagt och gjort så packade vi ihop oss och vandrade iväg genom kristianstads gator.
Väl där så fick jag flina lite då jag noterade att ett coverband med det något märkliga namnet Kents Jumper spelade, men jag fick varken höra någon Kent eller Jumperlåt under kvällen, däremot Maiden och Darkness.
Ingen fångst blev det, men jag skyller på att jag inte kan snacka skånska tillräckligt bra, och där faller nog också Lindvall in, men Ranefjord då ?
Kvällen avslutades med lite rester från tidigare, fortfarande sagolikt gott, och sedan kikade vi lite på Mall Rats innan det var dags att slockna.

Fjärde och sista dagen blev inte dum den heller, eftersom mitt tåg gick ganska så sent på eftermiddagen så fanns det plötsligt tid för ett litet studiebesök på Dirty Music, lyssning av Carlsson OA52.3 stod på schemat.
Dagen började dock med att en halvvaken Ranefjord lyckats veva igång en skiva (Getz/Gilberto - Girl from Ipanema) på Carlssonsystemet, varpå jag fick vakna till trevlig musik.
En liten stund senare så konstaterade Ranefjord: Och därför är Carlsson världens bästa högtalare. :)
Inne på Dirty Music var det en väldigt trevlig och avslappnad miljö, skivor och diverse hifiprylar fanns det i mängder och längst in ett lyssningsrum som var så trevligt att det lika gärna kunde ha varit någons vardagsrum, mysigt.
Vi lirade några skivor på systemet, varpå jag kunde konstatera att detta system låter väldigt trevligt, mera detaljrikt än 50.2, mera bas, men utan att förlora den karaktäristiska carlssonljudbilden, det gick utmärkt att sätta sig på andra ställen än exakt centrerat i lyssningspositionen, härligt.
Om jag skulle få för mig att investera i en Carlssonhögtalare så skulle det bli denna, trots att den kostar mer än de andra jag fått förmån att lyssna på så tycker jag att det kan vara värt den extra kostnaden.
Någon som nog inte tyckte att livet var helt frid och fröjd just då var alles vår lindvall som jag visst råkade lura i endel bacardi på morgonkvisten (vid 4:a tiden), så han fick avvika ifrån lyssningssessionen efter en stund.
Här spelades det en så trevlig skiva att jag inte kunde låta bli att inhandla den, Quixotic med Martina Topley Bird.
I och med detta så avrundades min HiFi-semester och återfärden tog vid.
Eller vänta nu, jag lyckades ju faktiskt svänga förbi hos INO audio och Ingvar Öhman en till sväng, och då passade jag på att plocka med mig ett par piP högtalare :)

Vill passa på att nämna att det varit oerhört trevlig musik samtliga spelat för mig, och det har varit härlig blandning också, Jazz, Blues, Elektro medmera.
Ni är självklart välkomna till mig på besök, när jag väl skaffat en någorlunda vettig lägenhet att inbjuda eder till :)
Tackar så mycket för att jag fått besöka er, ni har verkligen varit gästvänliga och framförallt trevliga att besöka.

Ranefjord
Lindvall
Naqref
Nyström
Janne
Öhman

(visste inte om alla skulle samtycka med fullständiga namn, så tillsvidare nämns ni på detta sätt)

Bilder på SAP Quartette, OA 52.3 och lite till kan man kika på via denna länk:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... =0&thold=0

Bilder på OA58 bland annat kan beskådas här:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... =0&thold=0

Bilder ifrån Nyströms anläggning (gamla versionen, det har skett endel förändringar sedan dessa togs) kan man kika på här:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... =0&thold=0[/url]
Robert Hjertkvist

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2004-02-18 22:39

Höjdarreportage! :D

Verkar ju hur kul som helst, bra text och bild också. Det enda jag saknar är lite bild från Ino Audio besöket, men det kanske kommer?

Snyggt jobbat! :D

mvh
Sanny_X
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
dec_alpha

Inläggav dec_alpha » 2004-02-18 23:10

Tyvärr så blir det inte några bilder ifrån INO Audio, jag hade inte med mig någon kamera. :oops:
Detta var en stor miss, för jag misstänker det är många som är nyfikna på hur det ser ut där, men då får jag nog rekommendera ett besök så länge.
De andra bilderna har Naqref tagit med sin egen kamera nämligen.
Robert Hjertkvist

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-02-18 23:19

Jag tog lite bilder hos Öhman när jag var där senast... Frågan är om jag får lägga upp dem.

Mycket trevligt reportage Robert! :)

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2004-02-18 23:27

Nagref

Jag tror nog att det är fler än jag som vill se dem. Kan Du fråga om det är ok?

mvh
Sanny_X
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-02-19 00:04

Hade jag tittat lite nogrannare på mitt schema så hade jag nog följt med på den där svängen... det hade varit riktigt roligt. :D
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-02-19 00:37

Decis: Ser fram emot ett besök hos dig sen! 8) Fast först Finz! :P Trevlig läsning. :) Det är ju sånt här som gör forum'andet så skoj. :)

ESL989 är referensen. Så enkelt är det. ;)

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-02-19 20:16

blir det några vilda bilder från Öhman? :)

Återgå till Generellt om hifi