Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Jordloop?
Har du dator/TV inkopplad?
Hörs surret om du BARA ansluter högtalarna?
Hörs surret oavsett vilken ingån du har aktiverat?
Jara skrev:Det surrar från mina högtalare. Det är garanterat mitt Rotel-slutsteg, som är nyinkopplat.
Jara skrev:>Svante<
Något att tillägga?
Jara skrev:Det surrar från mina högtalare. Det är garanterat mitt Rotel-slutsteg, som är nyinkopplat. Men vad är det för fel? Surret är lågt och hörs bara när man är nära högtalaren. Det hörs inte när man lyssnar på musik och surret höjs inte med volymökning.
Något som har nån input?
rhenrics skrev:Jara skrev:Det surrar från mina högtalare. Det är garanterat mitt Rotel-slutsteg, som är nyinkopplat. Men vad är det för fel? Surret är lågt och hörs bara när man är nära högtalaren. Det hörs inte när man lyssnar på musik och surret höjs inte med volymökning.
Något som har nån input?
Är det brus eller brum? Transformatorbrum i högtalarna tycker jag själv är helt oacceptabelt hos en förstärkare.
Morello skrev:Jag njuter varje gång jag stoppar in örat i diskantelementet och hör ingenting.
silvervarg skrev:Jag saknar fortfarande resultat vid kortslutna ingångar.
En bild på innanmätet på förstärkaren i frågo vore också trevligt.
Om brummet kommer sig av komponenters närhet till transformatorn kan man kanske få en vägledning till när man ser en sådan bild.
Morello skrev:Jag njuter varje gång jag stoppar in örat i diskantelementet och hör ingenting.
tvett skrev:Blir det någon skillnad om man kör sluten ingång med eller utan kabel?
Är det ett möjligt sätt att kontrollera störningar på kabel?
Jara skrev:Ja just det. Kortslutna ingångar. Hur gör jag då?
Digitalkameran är just nu ute och reser, så bild blir det inte. Tyvärr..
Almen skrev:Ansluta plus till jord är väl inget bra? Man kortar väl helt enkelt ingångspolerna?
Eller menar du med "jord" den vita polen på RCA-kontakten? Kan vara lätt att förväxla med skyddsjord...
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 28 gäster