Tack grabbar!
Nu har jag börjat montera ihop lådan. Först fräste jag till utsidan på förstärkarlådorna.
Staget var lite för stort så jag spände fast en mdf-bit med ett hål i, sen tog jag fräsen och fräste i hålet så att staget blev samma mått som väggarna.
För att bitarna ska hålla sig på plats när jag limmar ihop dom så använder jag pluggar.
Jag drar ihop lådan med hjälp av gängstänger och spånskivbitar och plywoodbitar.
Då var det dags för biten som ska sitta på undersidan. Här kollar jag så att den passar.
Innan limning så var jag tvungen att fräsa till fanéren i utrymmet mellan lådorna, där elektroniken ska stå. Jag var lite stressad och tänkte inte så långt, så jag råkade fräsa på fel sida av linjen!

Jag använder en bit av ett click-golv för att ha nått rakt att fräsa efter.
Det var inte bra! Sen när jag skulle fräsa lite mer så började fräsen gå tungt. Förmodligen ett lager som håller på att skära!
Sticksågen fick sätta livet till när jag sågade ut hålen till förstärkarna i början av veckan. Den orkade helt enkelt inte med att såga 2 meter långt i 44mm mdf.
Dessutom så dog slipmaskinen ganska fort när jag slipade kanterna på bitarna för några veckor sen. Men sånna där slipmaskiner som bara vibrerar tycker jag ändå är ganska värdelösa. Det går lika fort att slipa för hand.
Imorgon ska jag köpa ett stämjärn och ta bort fanéren och låna en fräs så kanske jag hinner montera botten imorgon.