Någon som känner igen sig?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
TCM

Någon som känner igen sig?

Inläggav TCM » 2006-11-29 17:25

:D :D :D

Om det inte är något på TV ikväll.

The Audiophile Club of Athens
When routine bites hard

Användarvisningsbild
quad

Inläggav quad » 2006-11-29 22:12

Vilken kanal / Tid

Användarvisningsbild
Morgan

Inläggav Morgan » 2006-11-29 22:32

Tänk så skönt det är att man har vuxit ifrån det där flummiga apparatdyrkandet!!! Så reagerar jag när jag ser deras enorma skivtallrikar, avancerade rack och rörförstärkare. Tacka vet jag de rimligare prisklasser man hamnar i då man låter blindtestandet och det kalla förnuftet ta över från lyssna-och-tyck-recensionsläsandet och auktoritetstron.

woland
Semesterfirare

Inläggav woland » 2006-11-29 23:16

Men Tannoyerna var väl fina....riktigt brittiskt hantverk.

Mvh

daja

Inläggav daja » 2006-11-29 23:46

Dagens kommentar:

-"Det här ser mer ut som gymutrustning än ett rack. Tycker du inte att det är lite överdrivet?"

-"Nej som jag sa förut, det är enligt tekniken för en flygplansvinge."

:lol:
99 cd-p - 99 - piP

Användarvisningsbild
ryst

Inläggav ryst » 2006-11-30 00:41

Morgan skrev:Tänk så skönt det är att man har vuxit ifrån det där flummiga apparatdyrkandet!!! Så reagerar jag när jag ser deras enorma skivtallrikar, avancerade rack och rörförstärkare. Tacka vet jag de rimligare prisklasser man hamnar i då man låter blindtestandet och det kalla förnuftet ta över från lyssna-och-tyck-recensionsläsandet och auktoritetstron.

Anar jag en viss bitterhet i din ton :D

Fan har man råd är det väl bara att spendera satan. Tror knappast de där leksakerna låter sämre än alster från Ino, något dyrare bara.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-11-30 00:58

ryst skrev:
Morgan skrev:Tänk så skönt det är att man har vuxit ifrån det där flummiga apparatdyrkandet!!! Så reagerar jag när jag ser deras enorma skivtallrikar, avancerade rack och rörförstärkare. Tacka vet jag de rimligare prisklasser man hamnar i då man låter blindtestandet och det kalla förnuftet ta över från lyssna-och-tyck-recensionsläsandet och auktoritetstron.

Anar jag en viss bitterhet i din ton :D

Fan har man råd är det väl bara att spendera satan. Tror knappast de där leksakerna låter sämre än alster från Ino, något dyrare bara.

Grejen är att man måste sträva, likt en Zen-bhuddistisk bågskytt, efter _ren_ apparatdyrkan. Det duger inte att hålla på och blanda ihop ljudåtergivning med teknikfetischism, då blir det bara snömos.

Nej, nirvana utgörs av att kunna köpa precis den teknik man vill ha, först därefter låter man placebo-guden träda in i sinnet och fixa till ljudet.

Har man bara råd med rätt teknik så låter det nog bra hursomhelst. Har man inte råd, så kvittar det ändå :D

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2006-11-30 01:03

Jag tror faktiskt att det kan låta hur dåligt som helst. Nästan.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
crion

Inläggav crion » 2006-11-30 01:56

Kul film, en normal person tycker nog de flesta som skriver på ett hifi-forum är lite underliga :lol:

Sålänge det inte drabbar familjen så ser jag ingen skada med att ha ett intresse som man tycker är skoj och lägger ned tid på. Bara det inte tar överhanden totalt.
100% Digital

Användarvisningsbild
Ronnie

Inläggav Ronnie » 2006-11-30 04:19

jag har råkat tweakat sönder min dator för bästa ljud, så jag kan inte höra ljudet på den där filmen. Bara saker som går att spela upp i winamp och foobar :D

Fint filmat iallafall!
Kul att se Skoloumbakis(?) med sin ytterkantsskivklämma och x antal drivremmar till skivspelaren. Han såg glad ut. :)

hajen1

Inläggav hajen1 » 2006-11-30 10:13

Ja jäklar...Nåväl, har de råd med det så stör det inte mig. Jag bedömmer människor efter deras agerande, inte efter vilka prylar de har.
McIntoshnörd!

Återgå till Generellt om hifi