Bladelius nya integrerade

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-11-30 18:02

rhenrics skrev:
Morello skrev:Var det inte ang detta det var ett jäkla liv i luckan om förut? Förnekade inte någon att Advantage skulle gå i graven?

Helt rätt! Det var f-nimej en hel drös med personer som förnekade det t o m. Bland annat Sladd (som iofs hävdade att han inte visste), men vad värre var så mejlade jag BDG och frågade om de tänkte lägga ner Advantage som varumärke och fick svaret nej det tänkte de inte och att jag lugnt kunde köpa Advantage. Fyra månader senare går Sladd ut i Hififorum och berättar att nu ska BDG lägga ner Advantage! 8O

Att vissa medlemmar här påstod att man var paranoid, hade tvångstankar och ägnade sig åt konspirationsteorier var ju förvisso rätt underhållande. 8)

Fast var det inte S.A.T. det gällde?

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2006-11-30 22:09

Nej, det var Advantage. Namet Bladelius är säkert bättre men det var en ganska löjlig debatt om jag minns rätt. Så som det brukar vara med sladden inblandad ;-)

En av mina bästa polare hade en SAT set-up. Fixförstärkare och CD. Lät rätt ok men han hade en del problem med förstärkaren som jag nog ändå tyckte var mest prisvärd. Jag var med honom till Alingsås när han fixade förstärkaren och servicen var bra. Det var på den gamla ägarens tid.

Jag gillar designen bättre på Thor men den här är nog rätt ok. Det verkar finnas en del effekt i alla fall. Undrar hur baksidan ser ut. Är den ballad??

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2006-12-01 08:45

Den verkar väldigt intressant.

Jag hade amplifix och cdfix och begriper fortfarande att jag var så dum att jag sålde dom när jag egentligen var helnöjd med både ljud och bygge :?

Den ser ju onekligen seriös ut. Jag måste snart ta den där trippen till Alingsås som jag tänkt göra länge nu :P

Föregående

Återgå till Generellt om hifi