JTarnstrom skrev:Jag förstår fortfarande inte på vilket sätt Fremer har klampat i klaveret. Han har gjort sitt under de förutsättningar Stereophile har gett honom... Varför är det Fremers fel? Skyll möjligen på Stereophile, men inte på den enkilde recensenten.
Med de utgångspunkterna, och det är de jag resonerar utifrån, när jag påstår att det inte är lätt att identifiera en transparent (och hur allmänt vedertagen är den definition av begreppet som använder dig av?) anläggning, förstår jag inte att Fremer pekas ut som en idiot. Jag skulle som sagt vilja se hur många här på Faktiskt som skulle vilja utsätta sig för motsvarande. Tänk om, hemska tanke, att du Max_Headroom, skulle råka hylla en produkt som inte mäter spikrakt och vinkelrätt i varje aspekt?
Full respekt för att du ifrågasätter val av testmetodik och att du vill se en policy (vilket Stereophile kanske har. Du kanske inte gillar deras val, bara?). Men det är bara att göra som SannyX - låt bli att läsa - men fortsätt gärna att diskutera
Tärnström
Jag tycker jag har skällt på stereophile också! Och HiFi-tingsbranchen rent allmänt. Det brukar jag göra så fort tillfälle ges.
Och du har rätt i att det är fel att Fremer hela skulden.
Om jag fått råda så hade det sätt ut så här: Stereophile skulle haft en standard metod för hur lyssningtest ska gå till. Vi säger ABX eftersom det är lämpligt för CD-spelare.
Framer redovisar sedan på vilket sätt testobjektet skiljer sig från refernsen. Om den alls går att skilja, det är inte altid det går.
Så, nu har det inte gått till så. Men Fremer hade jag faktiskt själv kunnat ordna en ABX-test, utan att stereophile bett om det. Om han varit intresserad, förståss.
"Tänk om, hemska tanke, att du Max_Headroom, skulle råka hylla en produkt som inte mäter spikrakt och vinkelrätt i varje aspekt?"
Det har jag gjort. Min CD-spelare t.ex.:

Köp en du också! Bra apparat, dom som vill veta mer kan ju läsa hos Denon om fördelarna eller PMa mig om nackdelarna...