Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Jag bryr mig sällan om hur saker ser ut, utom när något är trendigt. Jag är anti-trendig. Blå lysdioder går bort. Likaså sånt som ser stort och tungt och macho ut.
Däremot får det gärna ligga ett råttbo med synliga kondingar, kylflänsar och transistorer.
Naqref™ skrev:phloam skrev:Nåt jag avskyr så är det typ stora rattar i guld (minns inte märket...)
Densen DM-20?
i skrev:Funktion och ljudkvalitet går först.
Sedan kan jag tänka mig att lägga till en mindre slant för att undvika det fulaste eller få något med stil.
Men jag kan nöja mej med:
1. Svart
2. eller Enkelhet
3. eller Ovanlig Design med Stil
Lust skrev:i skrev:Funktion och ljudkvalitet går först.
Sedan kan jag tänka mig att lägga till en mindre slant för att undvika det fulaste eller få något med stil.
Men jag kan nöja mej med:
1. Svart
2. eller Enkelhet
3. eller Ovanlig Design med Stil
Här är ett steg som jag tycker stämmer på alla tre punkter. Då kan man byta ut "eller" mot "och":
subjektivisten skrev:Inom hifin så finns det alltid dom som hävdar att dom inte bryr sig hur apparaten ser ut, det är funktionen som är viktig. Jag ät tveksam om så är hela fallet, skulle dessa personer köpa vilken ful soffa som helst, det är ju ändå "funktionen som är viktig". Eller en vidrigt fult bord. Fan, går ställa saker på den med.
Som sagt, jag är tveksam om dessa skulle köpa en förstärkare som är mintgrön med två älghorn på sidan och där en discolampa snurrar om den spelar högt.
subjektivisten skrev:Som sagt, jag är tveksam om dessa skulle köpa en förstärkare som är mintgrön med två älghorn på sidan och där en discolampa snurrar om den spelar högt.
Lust skrev:Tycker precis tvärtom i det här fallet. Det är handtagen som gör utseendet på Nakamichin.
Vad säger du om dessa handtag då? Jag tycker dom utgör en del av designen och det skulle se tomt ut utan.
http://www.minhembio.com/bild/94374.jpg
Morgan skrev:Det är kanske där vi skiljer oss åt mest - att vissa har för ambition att ha en så osynlig eller dold anläggning som möjligt, medan andra vill visa vilka prylar de har.
Lust skrev:Svante skrev:Jag bryr mig sällan om hur saker ser ut, utom när något är trendigt. Jag är anti-trendig. Blå lysdioder går bort. Likaså sånt som ser stort och tungt och macho ut.
Däremot får det gärna ligga ett råttbo med synliga kondingar, kylflänsar och transistorer.
Vad säger du om den här då?
Kombinerat macho och totalt deffat, dock inget råttbo.
Vee-Eight skrev:Tycker alla saker som har en vettig och uttrycksfull formgivning som inte gått över gränsen till att få märkliga proportioner både i semantik och uttryck är vackert och skönt för hjärnan.
Piotr skrev:Sedan handlar det kanske om psykoakustik, jag vill ha fri luft sas. ovan högtalarna där ljudbilden tillåts breda ut sig. Med en hög högtalare så känns det som baffeln är ivägen för ljudet, alltså visuellt/psykoakustiskt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 44 gäster