den från min mobiltelefon som har Windows Mobile som operativsystem
Bara att använda inbyggda webläsaren för gränssnittet till slimserver o
så kopplar man upp sig via W-lan.
Bamsefar kör så hemma hos sig och det verkar hur smidigt som helst.
Moderator: Redaktörer
Wolfie skrev:Om jag kommer att skaffa en squeezebox så kommer jag lätt att styra
den från min mobiltelefon som har Windows Mobile som operativsystem![]()
Bara att använda inbyggda webläsaren för gränssnittet till slimserver o
så kopplar man upp sig via W-lan.![]()
Bamsefar kör så hemma hos sig och det verkar hur smidigt som helst.
Introducing the all-black Squeezebox™ with the new candy-bar shaped remote. As Spinal Tap's Nigel Tufnel said, "It's like, how much more black could this be? And the answer is none. None more black."
Order today for delivery by Christmas.

Bamsefar skrev:När "Transporter" gör det den heter - dvs innehåller en transport som rippar till FLAC och hämtar alla korrekta taggar för musiken inkl skivomslaget, för den summan, jag då kan jag bli intresserad.
Men just nu är det en överprisad produkt som inte tillför något markant jämfört med en SB3 + extern DAC (vilket garanterat blir billigare, och MINST samma ljudåtergivningskvalitet).
Bill50x skrev:Men sådana program hämtar du gratis på nätet. Eller har jag missförstått vad du saknar? Eller menar du att Transporter borde innehålla en cd-läsare som automatiskt rippar, skickar över rasket i form av flac till datorn och förser det hela med rätt taggar?
Men har man en dator, vilket lixom hör till konceptet, har man ju alt det där redan....
Nä, har nog inte riktigt förstått...
/ B
Bamsefar skrev:Om du vill betala +20 kkr (vet inte vad den kommer att kosta i Sverige, men det blir säkert över 20 kkr) för något som du kan få för under häflten (SB3+ beggad Benchmark DAC-1, vilket för övrigt säkerligen ger bättre ljudkvalitet) så står det dig fritt.
Bamsefar skrev:Bill50x skrev:Men sådana program hämtar du gratis på nätet. Eller har jag missförstått vad du saknar? Eller menar du att Transporter borde innehålla en cd-läsare som automatiskt rippar, skickar över rasket i form av flac till datorn och förser det hela med rätt taggar?
Men har man en dator, vilket lixom hör till konceptet, har man ju alt det där redan....
Nä, har nog inte riktigt förstått...
/ B
Om du vill betala +20 kkr (vet inte vad den kommer att kosta i Sverige, men det blir säkert över 20 kkr)
för något som du kan få för under häflten (SB3+ beggad Benchmark DAC-1, vilket för övrigt säkerligen ger bättre ljudkvalitet) så står det dig fritt.
Jag har för övrigt min server i en garderob, väl ljuddämpat och dessvärre något varmt (jag jobbar på kylningen av servern - inte det lättaste). Så jag blir tvingad att använda min bärbara PC med EAC + FLAC osv. Och exakt som du säger är ju det "gratis" iom att jag redan äger all denna hårdvara. Fast skall man då köpa en Synology 106 och rippa och inte har en PC/MAC så måste ju denna hårdvara då köpas - tänk om Transporter då löst detta problem genom att göra allt detta rakt och enkelt med just det en transport av något slag.
Näe Transporter är en bling-bling produkt utan värde.
Bill50x skrev:Stranne skrev:Fasen vad snygg den nya svarta var då...
Men oavsett vilken färg som visas och oavsett i vilket sammanhang så är det samma låt i displayen! Har dom betalt för att plugga den låten?
/ B

Bill50x skrev:Bamsefar skrev:Om du vill betala +20 kkr (vet inte vad den kommer att kosta i Sverige, men det blir säkert över 20 kkr) för något som du kan få för under häflten (SB3+ beggad Benchmark DAC-1, vilket för övrigt säkerligen ger bättre ljudkvalitet) så står det dig fritt.
Just det, det står mig fritt
Och fick jag välja skulle jag starta med en KlämLåda då den är mycket snyggare än Transportern och verkar ha tydligare display åxå. När jag sedan känner för det (och om skillnaden märks hos mig) kompletterar jag med en extern DAC i någon form.
/ B
Display
* Two large, high-resolution vacuum fluorescent displays
* 640x32 greyscale pixels, combined display
* Beautiful high-speed, full-screen visualizers
* Bitmapped graphics, multiple fonts, animation, and images
* Brightness control
Display
* Large, high-resolution vacuum fluorescent display
* 320x32 greyscale pixels
* Beautiful high-speed, full-screen visualizers
* Bitmapped graphics, multiple fonts, animation, and images
* Brightness control
Bill50x skrev:TCM skrev:Jag är ganska säker på att det är exakt samma display, men Transporter har två stycken.
Okejrå
Men SB är i alla fall mycket snyggare.....
/ B
Wolfie skrev:Strauss skrev:Jättesnygg den svarta, skulle passa fint i biorummet
Exakt! Helt klart dags för dig att Byta Strauss, o så vet du vart du ska
vända dig när du vill sälja din fula silverfärgade SB billigt![]()
In December's People Magazine, Squeezebox was named the #1 gift for The Man In Your Life.
This smart little box connects Internet tunes to your stereo, streaming online playlists through your own speakers.
David_A skrev:Jag är på gång att införskaffa en Squeezebox också. Finns dom helsvarta på lager hos någon återförsäljare redan nu?
Ej i lager (Preliminär leverans 2006-12-18 )
subjektivisten skrev:Ja, jag har fortfarande fötter som fungerar så jag överlever att byta skiva. Sedan så går ju datorn använda om jag måste slölyssna
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster