[slrt]
Moderator: Redaktörer
NNord skrev:Tror jag ska använda mina favoritkontakter sedan
Speakon, det är grejor det...
Finns sånna med JBL-logga, undrar vart jag hittar sånna..
Det spelar ingen roll, det blir samma sak med parallellkopplade kablar mot 2ohm som en ensam kabel mot 4ohm (elementen har ju likadan impedans). Ingen skillnad resistansmässigt iaf. Använd sån supra rondo 4x4mm^2 eller något så blir kabelresistansen låg också.NNord skrev:men då måste man ju paralellkoppla baselementen vid slutsteget, är inte det dåligt att göra? Kablaget kanske skall vara så långt som 6 meter ju..
Men om du parallellkopplar vid steget, och drar separata ledare till dubbelkontakten så har du ju dubbla kabelarean, jämfört med om du drar enkelkabel och parallellkopplar vid högtalaren.NNord skrev:men då måste man ju paralellkoppla baselementen vid slutsteget, är inte det dåligt att göra? Kablaget kanske skall vara så långt som 6 meter ju..
Vee-Eight skrev:Vänta nu ett par hack.. att parallellkoppla två 4 ohms element blir väl inte så kul last?
tian skrev:Vad hände ? är tornen på gång eller ?
Kaffekoppen skrev:De var för tunga och spelar nu hos grannen på bottenvåningen. NN håller just på och bygger igen hålen i bjälklagen som sträcker sig till 3:e våningen
Syntesis skrev:Aurora, det legendariska monstret som försvann...?
Nattlorden skrev:Syntesis skrev:Aurora, det legendariska monstret som försvann...?
Han sålde dem till Nessie kanske?
paa skrev:Har kanske du sålt ett par dit också?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster