Moderator: Redaktörer
Rookie skrev:Bra peanger finns på diverse fisketillbehörsbutiker. Någon som provat att plocka ur en wobbler ur svalget på en 5-kilos gädda utan?
(Jag har. Ont gjorde det.)
Rookie skrev:(Jag har. Ont gjorde det.)
soundbrigade skrev:Rookie skrev:(Jag har. Ont gjorde det.)
Tips. Slår du ihjäl gäddan först, känner den inget.
n3mmr skrev:Var köper man peanger?
woland skrev:Jovisst, men säljer han löpmeter? Vet ju var man kan köpa på rulle, men då blir det 100 meter och mer. Visserligen gör man ju förr eller senare åt 100 meter, men ändå.
Mvh
tvett skrev:Så på vilket sätt skulle det påverka en signalkabel i audioområdet som är terminerade med lödning/crimpning? (obs retorisk fråga, OT slutar här)
hkp skrev:tvett skrev:Så på vilket sätt skulle det påverka en signalkabel i audioområdet som är terminerade med lödning/crimpning? (obs retorisk fråga, OT slutar här)
Du menar Förnicklade koppartrdar ?
tja inte mycket skulle jag tro, lika mycket som tygklädda signalkablar.
Jag skaffade en optisk ledare (cable !! )(felleverans) som det stod på förpackningen . förglld kontakt för bästa jord, fritt översatt !
tjaha tänkte jag..... jord i en optisk överföring,, intressant !
Mind skrev:Nu var det längesedan jag läste om resistans i kablar men till en viss gräns så minskar resistansen desto tjockare kabeln blir, men vid nått tillfälle så borde tjockleken påverka signalen åt det negativa hållet då elektronerna irrar runt i total förvirring pga det stora spelrummet.
BengtO skrev:soundbrigade skrev:Rookie skrev:(Jag har. Ont gjorde det.)
Tips. Slår du ihjäl gäddan först, känner den inget.
Tänderna är rätt vassa på döda gäddor oxå.. Sen e de väl jävligt onödigt att slå ihjäl en fisk man inte tänker äta upp..
ekeponken skrev:En annan fråga är dielektriets (heter det så?) inverkan på hur signalen färdas. Vissa pratar om att olika plaster låter olika och att det bästa som dielektrika är luft. Finns det någon atomfysiker eller elektroingenjör (Svante?) som kan säga om dielektrikat påverkar en signal ens i teorin?
Användare som besöker denna kategori: Mata och 33 gäster