The Beatles - Love (Remix 2006)

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-12-19 14:26

perstromgren skrev:
Bill50x skrev:Så bra, då har jag något att se fram emot, skivan har lämnat Amazon och borde vara hos mig idag eller imorgon... :-)

/ B

Nu förstår jag inte. Du har tvåkanalversionen (gissar jag, eftersom det var du som inledningsvis skrev reklamen för skivan) och nu har du beställt mångkanalaren?

Fastän du skrev:
Men att få ljudet att släppa högtalarna och blomma ut i rummet, det kan man lösa även med komventionell stereo. Det gäller bara att ha tillräckligt bra grejor...

En klok man har ju rätt att ändra sig förstås. 8O

Den version jag har är vbr-mp3 från nätet.... När jag nu köpte skivan från Amazon valde jag en "deluxe-version" som innehåller såväl en vanlig CD samt en multikanalare som jag i dagsläget inte kan spela upp hemma. Men det kostade bara ett par pund extra för att få båda versionerna, så varför inte?

/ B

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2006-12-19 15:06

Bill50x skrev:När jag nu köpte skivan från Amazon valde jag en "deluxe-version" som innehåller såväl en vanlig CD samt en multikanalare som jag i dagsläget inte kan spela upp hemma. Men det kostade bara ett par pund extra för att få båda versionerna, så varför inte?

Ett par pund extra? Var det inte dubbla priset, 9 resp 18 pund? Det senare är f.ö., med gällande dagskurs för pundet, dyrare än CDON.se.

(Värst vad jag gnäller!)

Provkör mångkanalaren hos en kompis, du kommer att gilla den!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-12-19 17:51

perstromgren skrev:Ett par pund extra? Var det inte dubbla priset, 9 resp 18 pund? Det senare är f.ö., med gällande dagskurs för pundet, dyrare än CDON.se.

(Värst vad jag gnäller!)

Provkör mångkanalaren hos en kompis, du kommer att gilla den!

Jaja, några pund hit eller dit... :-)
Finns även i någon Japan-import för över 20 pund.... enbart cd´n dårå...

/ B

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-12-19 19:41

Bill50x skrev:
perstromgren skrev:Ett par pund extra? Var det inte dubbla priset, 9 resp 18 pund?

Jaja, några pund hit eller dit...

Här kostar den 99 SEK inkl. frakt.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2006-12-27 15:48

Hetsporren: Tveksamt om det är dubbelskivan, va?

Känns litet som att "originalet" i det här fallet är surroundmixen, så det är nog den man vill ha.

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2007-01-20 14:33

Men att få ljudet att släppa högtalarna och blomma ut i rummet, det kan man lösa även med komventionell stereo. Det gäller bara att ha tillräckligt bra grejor...

Jo men inte på det viset som man gjort på den här skivan "Love".

Föregående

Återgå till Skivrekommendationer