Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:Ja man är ju ruskigt låst i fråga om anläggningens uppbyggnad. Att kunna fippla med 1or och 0or är ju ett "måste" i dagens binära verklighet.
Högpplöst PCM verkar ju minst lika bra och där kan man ju lajja lite med signalen i digitaldomänen om man känner för det.
Koffe skrev:Piotr skrev:Ja man är ju ruskigt låst i fråga om anläggningens uppbyggnad. Att kunna fippla med 1or och 0or är ju ett "måste" i dagens binära verklighet.
Högpplöst PCM verkar ju minst lika bra och där kan man ju lajja lite med signalen i digitaldomänen om man känner för det.
Låser SACD in dej digitalt? En massa DRM-trams? Håller de på med sånt då är formatet stendött.
Koffe skrev:Tack!Magnuz skrev:Jag gissar att han snarare menade att DSD-formatet till skillnad från PCM inte lämpar sig för digital redigering.
Almen skrev:Oh, ja. Ofta är stereospåren mycket fint ljud också. SACD är ju faktiskt mycket bättre än CD i åtminstone de nedre åtta oktaverna.Syntesis skrev:Det är alltså ingen större vinst att köra med Sacd i 2 kanal?
silvervarg skrev:Ytterligare ett problem med SACD är att formatet är lika bra eller sämre än DVD-audio på alla punkter som jag har förstått det. Detta kan troligen göra att SACD dör ut på sikt.
Allt kommer att dö vid något tillfälle.
Nagrania skrev:... Vem vill ha alla sina böcker inlagda i datorn och sitta å läsa på en skärm. Jag som har kanske 1500 vinyler och 6-7000 CD-skivor i verkligheten. Det vore ju trist om jag bara hade dom imaginärt i min dator. Nej tack.
UrSv skrev:Trådlöst är per definition inte någon sladd.
Jag rippade nyligen mina 1200 CD och det gick i ett nafs och var inte speciellt dramatiskt på något sätt. 6000-7000 är ju fler men inte så det stör.
Hur lång tid tar det att rippa 1500 lp-skivor?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster