dimitri skrev:Vi har haft slitande gräl om LTS's slutenhet osv.
Jag tror det kan bero på, iallafall till viss del, att LTS inte alltid framställt sig som så ödmjuka som medlemmarna är. Medlemmarna i LTS tycker ju det här med ljud och ljudåtergivning är så kul och arbetar på så många plan för att sprida kunskap. Det är därför många av oss återfinns här.
I vissa falanger så är det inte populärt om man ger råd som motsäger branchens vilja att sälja utrustning, som medvetet, eller omedvetet inte levererar de resultat som påstås. De gillar helt enkelt inte oss.
Men inte undantagslöst, det finns branchfolk som är medlemmar och som tycker det är viktigt med opartisk och relevant granskning och som har som mål att leverera absolut rätt sak till rätt kund. Det är kul
Däremot är det jäkligt kul när man kan hjälpa någon till mer välljud på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. Det beröm och den uppskattning man får är värt 100 gånger mer än okvädesord och där man från initierade håll i branchen försöker misstänkliggöra det föreningen gör.
Just vad det gäller F/E testning så är våra metoder med lyssning och mätning vi använder i dag accepterade av ett antal väldigt stora elektronikföretag. Det finns hör och häpna ett väldigt högt ansett företag som ändrat sin konstruktion efter våra tester. Mer kan jag inte säga idag eftersom fler tester skall genomföras.
Jag tror på ett ödmjukare LTS, även om det ibland är svårt att vara ödmjuk när man bemöts på flera fronter av en lobbyerande branch.
Medlemsaktiviteterna vi har idag är oerhört omtyckta och populära. Efter hårt arbete verkar vår publikation MoLT komma på banan och står inför ett lyft. Engagerade och drivande medlemmar lyfter föreningen. Det känns om om vi är på rätt väg.
Jag ber berma om ursäkt om han tycker jag tolkade hans inlägg väl hårt. Han är välkommen i föreningen när som helst
ps. Svante, ber om ursäkt för kapningen av tråden. åter igen, tillbaka till den intressanta disskussionen!!