Pre9 har jag tittat på tidigare men den saknar tyvärr fjärrkontroll. Såg att Pre906 gick att få med fjärr men skall man verkligen behöva betala 10000:- för ett försteg?
nja, man får vad man betalar för, och oftast är det väldigt sunkiga komponenter i de "billiga" stegen och framförallt är den analoga delen undermålig. Men jag håller med om att man kan få mycket för pengarna på den begagnade marknaden. Sen är det ju en fråga om vad man anser vara prisvärt givetvis, jag kan väl inte påstå att jag har råd med de delar som jag anser vara ultimata för mig, men jag väntar med inköpen tills jag har råd (om x antal år efter att csn har kört lite "inkvisitation" på minbara hud)
Annars kan man köpa något hyfsat ok steg och uppgradera delarna inuti efterhand och det är inte särskilt svårt, typ kondningar och kontakter och volympotar som slits ner efterhand. Att bara byta en volympot gör en jätteskillnad och kostar inte särskilt mycket. Bytte själv en pot (Alps) för inte så länge sedan och vilket lyft det blev, den gamle harven till förstärkare levde upp igen och brus och skrammel försvann, och det till en kostnad av 250:- och lite lödande (och öl)...plus att det är kul att pilla lite på sina prylar, det är ju inte varje dag man får pilla på tanten menar jag...