Gårdagen auktionsfynd (?): en uppsättning Dux Sound Project-högtalare 321/3, tillhörande förstärkare Dux Sound Project 8000, skivspelare Philips 212 electronic, allt detta i fint skick (okulärt). Dessutom en "bonusstereo" - ytterligare en Dux, kombinerad skivspelare, kasettbandspelare och radio med tillhörande Dux-högtalare - gör nog ingen glad. Alltsammans för 70:-.
Skivspelaren passade mig himla bra, min gamla har plötsligt blivit för "stor". Jag har alltid haft grejor som man bara kopplar i hop så låter det hyggligt, när jag kopplar in "nya" Philips-skivspelaren händer dock något. Min förstärkare, en Yamaha har enbart RCA-ingångar och på Philipsen sitter en din-kontakt. I sladdförrådet hittade jag en skarvsladd med din-hona i ena ändan och 4 RCA-kontakter (gul, svart, röd, vit) i andra. Med röd och vit i förstärkaren låter det, men inte bra, dovt och med väldigt låg volym. Kan någon hjälpa mig att lösa det här, jag har tittat igenom era forum om bland annat "riaa" och förstår att en enkel lösning skulle vara en annan skivspelare men jag tycker den är så fräck!