Moderator: Redaktörer
Jensevik skrev:Själv funderar jag på att bygga ett par små högtalare som passar till iMac´s design.
niclas skrev:En filosofisk fråga, ska en högtalare som inte gräver så djupt i basen ha en liten höjning i tonkurvan i basregistret för att ge skenbart "mer" bas? Annars kan det möjligen låta en smula tunnt med en "korrekt" avstämning?
niclas skrev:Okej, som jag kanske trodde då.![]()
En filosofisk fråga, ska en högtalare som inte gräver så djupt i basen ha en liten höjning i tonkurvan i basregistret för att ge skenbart "mer" bas? Annars kan det möjligen låta en smula tunnt med en "korrekt" avstämning?
markih skrev:Ja, Naqref har rätt. Andra saker kom i vägen. Men bra att du lyfte tråden, Slr, så blir jag lite pushad att göra något (jag måste ju själv ha upp bakkanaler, vilket är ett av flera möjliga applikationer)
landa skrev:Jag behöver också ett par bakhögtalare! har länge närt en dröm att göra dem i furu. Billigt material, någon som har erfarenhet? Tillräckligt sandpapprade och oljade borde det bli vackert. Borde passa denna tråd. .
niklas skrev:Nu är i alla fall filmfestivalen över.
Hur går det Mårten?
PekkaJohansson skrev:Pekka, som köpte plattan på USA-cd i Helsingfors för ett par år sedan
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 15 gäster