Moderator: Redaktörer
Grismannen skrev:Har en vinylspelare som är en DUX vid namn 5677.
Den fungerar riktigt bra får jag lov att säga.
Patrik_B skrev:Grismannen skrev:Har en vinylspelare som är en DUX vid namn 5677.
Den fungerar riktigt bra får jag lov att säga.
Ja just det ja, det var där den hamnade.
Jag har själv en DUX 6692 receiver på jobbet som driver ett par piP. Den är snygg men lite plastig. Låter väl ok för att vara på jobbet, tror inte att jag vill ha den hemma i stereon.
Frodrak skrev:Anledningen till att jag undrar är att jag kommit över en "Dux hifisoundproject 4000" stereoreciver, coh är nu lite nyfiken på om man kanske skulle leta högtalare, för att ha en "retroanläggning"![]()
Edit: gjort ett försök att lägga in en bild.....
Ragnwald skrev:Röker du fortfarande ?
rollebolle skrev:Ropade in en drös med gamla hifi-grejor på auktion för ett tag sedan. Bland annat storebror till din förstärkare, fungerar perfekt och har en härlig kvalitetskänsla, tungt och gediget. Utseendemässigt är de väldigt lika. Vet dock inte vad som kan skilja under skalet. La upp lite bilder på min hemsida, jag misstänker att alla grejorna är samtida. Högtalarna "Sound Project 321/3" har nog hört till stärkaren. Titta gärna in på www.thorner.se
Ett par veckor låter jag bilderna ligga ute.
Vee-Eight skrev:Högtalarna DUX 244, som köptes samtidigt finns kvar och spelar. Basarna har gummikanter, vill jag minnas. Skall försöka få bilder på dem imorron.
Vee-Eight skrev:Ragnwald skrev:Röker du fortfarande ?
Nej? Varför skulle jag röka? Jag skrev "rökdöden", vilket är när den viktiga elektronikröken läcker ut. När detta har hänt så funkar prylen betydligt sämre.
VladDrac skrev:Jag hade ett par sånna här för några år sen. Jäkligt cool design med det lilla plexiglas locket som ska sprida ljudet från diskanterna som sitter uppåtriktade på högtalaren.
matereo skrev:Har ett par sådana och måste säga att dom är riktigt trevliga att lyssna på... Jazz, 60tals soul och aldre pop samt småskalig klassisk musik funkar bra tycker jag. Man kan tycka att dom är baslätta men gillar man AR6, Snell K och J samt gamla boston och advent så är duxarna helt rätt... ganska bra vintage faktiskt.
JB skrev:matereo skrev:Har ett par sådana och måste säga att dom är riktigt trevliga att lyssna på... Jazz, 60tals soul och aldre pop samt småskalig klassisk musik funkar bra tycker jag. Man kan tycka att dom är baslätta men gillar man AR6, Snell K och J samt gamla boston och advent så är duxarna helt rätt... ganska bra vintage faktiskt.
Ja "baslätta" är nästan i underkant, man kan tro att det sitter en 6,5" bas i dom när man lyssnar... men jag körde mina med bas-stöd och då lät dom väl helt okej...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster