Pioneer DV668, hur bra är den?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2004-03-07 23:56

det är klart att allt är möjligt men det är inte roligt att köpa en linjedubblare för 15000sek och veta att det är bättre grafikkrätsar i dvd:n och projar som tar dvi kostar fläsk om de ska vara bra
min barco 1208 är svårt att köra dvi med :o
det är säkert möjligt att få denna spelare att lämna vilken upplösning man vill men det sätter hollywod stopp för

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2004-03-08 02:20

Ahh, en 1208, en fin "liten" sak. Du kanske skulle satsa på ett H3D kort och en billig spelare med SDI ut?
Sorry för OT. :oops:
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-03-09 01:54

Oj? Det hann visst bli tisdag. :D

Bildutlåtelserna lämnar jag därhän tills jag faktiskt.se har en TV el. projje att skicka bilden till! 8)

Subjektiva noteringar:
Stabil släde, hyfsat gediget utseende och känsla för slantarna. Fjärren är plastig som fasen, men korrekt utformad, och har belysning för de viktigaste funktionerna. Displayen är dimbar, men diskret redan i normalläge.

Ljudet då?
Det först som jag slogs av var att intrumentens anslag blev mycket tydligare jämför med Cambridge D500SE, och "bara" tydligare än Linn Genki. Det låter helt enkelt mer verklighetstroget och naturligt. Baskonturen är riktigt grym i systemet (668 - N5mD - Rotel RB-1090 - Ino piP) nu, om jag får vara så framfusig i mitt beskrivande. :wink:

Det andra som smälter in är den höga upplösningen och detaljeringsgraden... har kommit på mig själv med att notera att någon maraccas innehåll verkar inhomogent - några korn hårdare än andra. 8O (Brukar det vara så?) M.fl. riktigt skojiga upplevelser. Inte så att det på något sätt blir för detaljerat, överambitiöst eller påträngande - om nu inte musiken är sådan, d.v.s. :)

Ljudbilden är ungefär som Genkin, möjligen något djupare ibland, när inspelningen så tillåter. Dito med rumsinformationen. Det både håller ihop och sträcker sig ut i rummet.

Jag är toknöjd hittills - spelaren har inte på något sätt krånglat eller varit möjlig att missförstå hanteringsmässigt, förutom att jag tycker att en litet större open/close-knapp på spelaren inte vore så dumt.

Spelar skivor på löpande band, och upptäcker skivsamlingen på nytt. Rätt kul! 8) Nästan lite synd att man tog sådana här jättehopp i HiFiresan... :wink:

EDIT: En liten sak till - det är även enklare än förut att välja ut ett instrument eller en sångare/sångerska och plocka ut detta/denna ur musikmassan. Ännu ett tecken. :)
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Maarten

Inläggav Maarten » 2004-03-09 09:36

Tank!
Du skrev att släden är stabil, men den är väl gjord av plast som de flesta andra? Tror du att den en smärre stöt i utfällt läge om olyckan skulle vara framme?

Känns den mer välbyggd än de flesta billiga spelare?

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-03-09 13:08

Ja, alltså, med stabil menade jag att glappet som man känner igen från billigare spelare inte finns alls. Stöter man till den så flyttar man hela spelaren. (Den fjädrar mjukt en bit först) Jag har inte tänkt testa hur mycket den håller för. :wink:

Jag skulle gissa att den pallar mindre stötar. Misslyckas JAG någon gång kommer den ofelbart att gå sönder - jag har sån fart när jag sätter igång så det är bara att se upp! :lol:

EDIT: Det är alltså det visuella intrycket, inget annat. :wink:
Senast redigerad av Tank 2004-03-11 23:07, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-03-09 13:43

Ska bara en stabil släde om den ska stoppa en Tank 8)
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2004-03-09 15:04

Fånig fråga: Vilken färg är den, Tank? Jag är sugen, men vill verkligen inte ha en i silver, men det verkar vara det enda som finns...

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-03-09 15:16

Verkar tyvärr bara finnas i silver... :(

Jag ville ha en svart, men jag får väl lämna in den hos billackerarn´. :wink:

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2004-03-09 16:44

Tank skrev:Verkar tyvärr bara finnas i silver... :(

Så otroligt dumt! :(

Jag ville ha en svart, men jag får väl lämna in den hos billackerarn´. :wink:

He he, alla sätt är bra utom de dåliga! :D

Användarvisningsbild
siffernisse

Inläggav siffernisse » 2004-03-09 23:13

Tjenar Tank!

om du har tråkigt någon kväll och vill slippa täntaplugget, så är du välkommen över med en match mot värsta "kines"-spelaren, som i vanliga fall äter dyra Japaner och Europe'r till frukost. I varge fall bildmässigt.

Jag har DVI-D kablage, det borde väll passa, HDMI är väll bara DVI-D med digitalt ljud i samma kabel?, vad det nu ska vara bra för????, dumma japaner!

mvh
mvh/ siffernisse

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-03-10 10:20

Om jag inte fattat fel så är HDMI med bilden som DVI-D fast med HDCP-kryptering. Projjen måste också ha HDCP-dekryptering för att det ska funka.

Kontaktdonet är annorlunda också.

Tydligen kan HDMI innehålla även ljudet, men jag vet ännu ingen DVD el. hembioförstärkare som har det.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi