Moderator: Redaktörer
Wolfie skrev:i64s och Profundus Infra Y-12 förstås!![]()
eller i32s... De är kapabla de också.
i28 räcker långt de med i och försig...![]()
Skulle jag gjort om mitt köp av Ino högtalare hade det blivit i32s och Infra
Y-6 (eller Y-8) fast då hade jag förstås behövt mer pengar än jag hade
när jag köpte i28 och X-4...
Kaffekoppen skrev:om budgetten medgav det..
Strauss skrev:Kaffekoppen skrev:om budgetten medgav det..
Om man ser till vilka saker som John brukar ha ute på hifimagasinet så tror jag att pengar är av sekundär betydelse...
perstromgren skrev:Vore det inte i så fall klokast att börja med att köpa några timmar IÖ för att inreda rummet och få tips om lämpliga högtalare på köpet?
Strauss skrev:perstromgren skrev:Vore det inte i så fall klokast att börja med att köpa några timmar IÖ för att inreda rummet och få tips om lämpliga högtalare på köpet?
Fick uppfattningen att så redan var fallet?
dvs att han ska konsulta Öhman ytterligare.
Strauss skrev:perstromgren skrev:Tråden berättar inte det, men du kanske har annan information?
Nåja, hur som helst verkar det som om det kan lösa sig galant.
Det står ju i första inlägget att han ska rådgöra mer med Öhman!?
jawen1 skrev:!PS Sen är jag absolut inte tät, jag är en vanlig byggnadsarbetare som har investerat/förvaltat allt jag kunnat sparat i dyrare hifi, då hifi är mitt allt vad gäller hobby och välmående.
alla övertidstimmar och sparade ören har jag petat ner i hifi, för aktier o sånt har jag ingen kunskap om, och det verkar så osäkert.
Strauss:
Jag vill inte öppna F.B.I kartongen, då den inte blir "helt ny" längre, annars hade du gärna fått förvara och smekt den ,-)
jawen1 skrev:"bygga in alltihopa ! Alltså cc-pc2 eller cc-pc4 tillsammans med antingen pY eller cc-pY. "
?????, dessa modeller har jag aldrig hört talas om, vad är dessa för något ?
jawen1 skrev:Sedan missade ni att jag redan har 6 stycken helt nya baselement ( 4 stycken Peerlees XXLS 12:or + 2 stycken JBL 15" av bättre kvalité) dom har jag tänkt mura in i fundamentet med runt 100 liter per styck.MvH John
Wolfie skrev:Kan bara tänka mig vad trevligt det måste vara hemma hos Bamsefar nu med ett par i64s spelandes
IÖ skall väl själv lira på ett par 32:or... De är ju nästan omänskligt konstruerade...Wolfie skrev:Skulle jag fundera på i56 så skulle jag nog även ta mig en funderare på i32s... Klart kapablare element i signatur-serien (där det verkligen inte har sparats på krutet) har jag fått för mig.
Kaffekoppen skrev:IÖ skall väl själv lira på ett par 32:or... De är ju nästan omänskligt konstruerade...Wolfie skrev:Skulle jag fundera på i56 så skulle jag nog även ta mig en funderare på i32s... Klart kapablare element i signatur-serien (där det verkligen inte har sparats på krutet) har jag fått för mig.
Jag tycker du gjorde rätt som valde i28:or!
jawen1 skrev:"bygga in alltihopa ! Alltså cc-pc2 eller cc-pc4 tillsammans med antingen pY eller cc-pY. "
?????, dessa modeller har jag aldrig hört talas om, vad är dessa för något ?
jawen1 skrev:Tycker i56 förövrigt är mycket vackra, har sett bilden på dom svartlackade, och den tilltalar mig på många plan, så eftersom många av er rekomenderar just den modellen, så lutar det nog mot just i56.
i64...är den mycket större ?, jag ser att den är dyrare men har inte riktigt klart för mig vad skillnaden är.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster