Moderator: Redaktörer
Rocker skrev:Som jag påpekat har Rush bra ljud på sina skivor. Tex Moving pictures och Permanent waves är två exempel. Jag spelar dom emellertid inte så högt pga familjen. Jag har en budget NAD+Dali 5.1 anläggning som kanske inte duger som norm för bra ljud. Fast Rush är ju inte så hårda som Slayer och Pantera.
/Urban
subjektivisten skrev:Ja, mina krav är nog högre på utgåvan och utrustning än du. För jag har inga problem att blåsa Panteras skiva i 100 db lr mer. Den låter inte alls vass. Så du får kolla upp din utrustning lr utgåva, för den är det fel på. Har nog en 800-1000 st metal skivor i samlingen och kan berätta att finns fullt med guldkorn som låter kanon och inte ljuset alls. Så ÄR det.
Slartibartfast skrev:karamellkungen skrev:det var mer tyngre metal från 90-talet och framåt.
En av de bästa inspelningarna kan ju isåfall vara Rage Against The Machines första. Har ingen koll på de andra (har bara den första).
[slrt]
JB skrev:Sen till dom som säger att Metal alltid låter dåligt vill jag fråga: hur skulle ljudteknikerna ha kunnat fått tex RATMs första skiva att låta bättre än den gör? Vad är det som saknas eller är fel?
LypsylateX skrev: Även nyutgåvan av Floodland är värd en lyssning.
Jooooon skrev:Nortt - Ligfærd. Avkopplande, lugn doommetal.
subjektivisten skrev:JB skrev:Sen till dom som säger att Metal alltid låter dåligt vill jag fråga: hur skulle ljudteknikerna ha kunnat fått tex RATMs första skiva att låta bättre än den gör? Vad är det som saknas eller är fel?
Såklart inte. Ska se om jag kan lägga upp en Pantera sång så får vi se om du tycker den låter kasst.
subjektivisten skrev:Den Empire jag har på vinyl låter rätt sunkigt. Vidrigt ljust och platt. DCC CDn låter mycket bättre enligt mig.
LypsylateX skrev:Enligt min arbetskamrat powermatallaren...
Iron maiden: Fear of the dark
...originalutgåvan, inte den remastrade.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster