Moderator: Redaktörer
Hammarstrand skrev:Har läst en hel del om just piP, problemet är bara att det är lite mer arbete att införskaffa sig ett par sådana.
Resa och frakt är inte gratis plus att dom skall målas eller faneras.
Har även kollat en del på:
* Monitor Audio RS1
* Quad 12L
* Audiovector K1 Signature
* Focal Chorus 706 V
Kom igen nu.. mer förslag!!!
Hammarstrand skrev:Som ni säkert redan förståt så är det fram för allt stativare som är av intresse.
Har idag suttit och läst en del om olika Carlsson högtalare.
Dock har dom jag varit intresserad av varit i en helt annan prisklass.
JeLe skrev:Jag har faktiskt själv varit i din situation, beränsat med pengar och långt till täby/lahäll. Men helt plöstligt fick jag chansen till att köpa piP, tog den direkt. Satsa på något begagnat sålänge kanske?
Var i riket befinner du dig?
Förövrigt tycker jag monitor-audio gör prisvärda produkter, ett litet tips.
Hammarstrand skrev:
Jag bor i Malmö och blir student i nu i Januari.
Hetsporren skrev:piP! Annars ett par beg. QLN Signature...
Bill50x skrev:Hetsporren skrev:piP! Annars ett par beg. QLN Signature...
Men dina Black Diamond är väl OK, eller?
Hetsporren skrev:Bill50x skrev:Hetsporren skrev:piP! Annars ett par beg. QLN Signature...
Jovisst men de är ju inga stativhögtalare...
Bill50x skrev:Hetsporren skrev:Bill50x skrev:Hetsporren skrev:piP! Annars ett par beg. QLN Signature...
Det sägs väl ingenstans att det ska vara stativare?
Hammarstrand skrev:Som ni säkert redan förståt så är det fram för allt stativare som är av intresse.
Hetsporren skrev:Bill50x skrev:Hetsporren skrev:Bill50x skrev:Hetsporren skrev:piP! Annars ett par beg. QLN Signature...
Det sägs väl ingenstans att det ska vara stativare?Hammarstrand skrev:Som ni säkert redan förståt så är det fram för allt stativare som är av intresse.
tvett skrev:En kompis köpte just ett 331. Detta har beskrivits som lite överdrivet i både diskant och bas (pga rörsteget?). Hur upplever du kombinationen med 31?
Bill50x skrev:Men jag tycker i alla fall inte att man bhöver dra någon gräns mellan stativare och golvare. De tar samma plats, kostar (med stativ) ofta ungefär lika mycket för en given ljudkvalitet.
Har man 6 papp att spendera på ett par högtalare så köper man väl det bästa för slantarna, oavsett hur de ser ut?
Hammarstrand skrev:Hallå igen..
Det var nu ett tag sedan jag startade denna tråd och tänkte nu avsluta den genom att meddela att jag till slut betsämt mig och köpt ett par nya högtalare.
Vad blev det då kanske ni undrar???
Svaret är Carlsson 0A-60 eller OA-58.2*viskar*
Hammarstrand skrev:Tjena!
Ska köpa nya högtalare men har så ruskigt svårt att bestämma mig för vilka??
Därför skulle det vara intressant att höra vilka högtalare ni skulle köpt och gärna med en motivering varför.
Försträkeriet består utav:
Vincent SA-31 försteg.
Vincent SP-331 slutsteg.
Har en budget på 6300:-.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster