Denon 1907 helt ofärgande?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-01-22 22:14

BengtO skrev:På tal om Denon så såg jag att netonnet.se börjat sälja.. Iofs bara 2307 som var mycket billigare än på Hifiklubben

500 sek = mycket billigare ?

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-01-22 22:18

Ja i detta fall jämför jag 8 kronor med 500 och då är 500 "mycket"..

"Betydligt större prisskillnad än de flesta andra apparater som har 10-20 återförsäljare i landet" kanske vore än mer korrekt beskrivning..

500 kronor är för mig mycket.. Det är iallafall positivt med mer än en återförsäljare som dessutom nästan aldrig ändrar ett pris under en "säsong"

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-01-22 23:23

Svante skrev:
Ragnwald skrev:Spisas samtliga kanaler samtidigt vid F/E-lyssningen ?
Eller sker detekteringen på en eller två kanaler ?

Kan ju varit en källa till käbblet. :(

Man lyssnar uteslutande i två kanaler, med en CD som källa.

Kan tilläggas att testet sker via en analog ingång.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Greensleeves

Inläggav Greensleeves » 2007-01-23 01:37

BengtO skrev:På tal om Denon så såg jag att netonnet.se börjat sälja.. Iofs bara 2307 som var mycket billigare än på Hifiklubben

Om en apparat som säljs av HiFi Klubben börjar krångla, är det tyvärr så illa ställt, att för att kunna få den servad/åtgärdad av just HiFi Klubben, måste apparaten vara köpt där.
Detta bör övervägas av alla som har tänkt handla billigt på olika håll. I värsta fall blir det ett dyrt köp.
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-01-23 01:55

Greensleeves skrev:

Om en apparat som säljs av HiFi Klubben börjar krångla, är det tyvärr så illa ställt, att för att kunna få den servad/åtgärdad av just HiFi Klubben, måste apparaten vara köpt där.
Detta bör övervägas av alla som har tänkt handla billigt på olika håll. I värsta fall blir det ett dyrt köp.

Har bara positvt att säga om NetonNets service. Har nyttjat den två gånger.

Det är nog värre med köp utomrikes.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-01-23 04:29

Richard skrev:Denon 2307, 2807 och 1907. Alla är flerkanaliga surroundmodeller.

Mkt intressant, ska skaffa en flerkanals senare att ha vid sidan av min stereostärkare.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2007-01-23 08:40

Det låter inte särskilt kul att bara testa Denonapparater men det finns säkert orsaker till detta men det hade varit kul om panelen hade en dyr recivier (typ Marantz 7001) och en billig (typ Andersson) med också för jämförelsens skull.

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-01-23 08:54

Brickman skrev:Det låter inte särskilt kul att bara testa Denonapparater men det finns säkert orsaker till detta men det hade varit kul om panelen hade en dyr recivier (typ Marantz 7001) och en billig (typ Andersson) med också för jämförelsens skull.

Ja de vore ju ypperligt intressant med en övergripande test med ett gäng billiga med pre-out..

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-01-23 08:55

Greensleeves skrev:

Låter ju som ytterligare en anledning att bojkotta dem.. Och en policy som definitivt inte platsar i ett service-samhälle..

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-01-23 08:57

Greensleeves skrev:Om en apparat som säljs av HiFi Klubben börjar krångla, är det tyvärr så illa ställt, att för att kunna få den servad/åtgärdad av just HiFi Klubben, måste apparaten vara köpt där.

Jag fattar inte. Om en apparat säljs av HiFi-klubben så är den väl köpt där? Eller menar du en specifik butik?

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2007-01-23 09:43

Och jag fattar inte varför man skulle tro att man kan köpa appraten på ett ställe och sedan gå till ett annat ställe för gratis service.
Klart att man returnerar apparaten till den handlare som har sålt den och tjänat pengar på den. Och om NetonNet har bra service så ser jag inget problem alls.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-01-23 09:46

Almen skrev:
Greensleeves skrev:Om en apparat som säljs av HiFi Klubben börjar krångla, är det tyvärr så illa ställt, att för att kunna få den servad/åtgärdad av just HiFi Klubben, måste apparaten vara köpt där.

Jag fattar inte. Om en apparat säljs av HiFi-klubben så är den väl köpt där? Eller menar du en specifik butik?

Jag tror det betyder så här:
Om en apparat som finns i Hifiklubbens sortiment men är köpt på annat ställe än Hifiklubben, så servar de inte den åt dig.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2007-01-23 09:48

Precis och jag ser ingen som helst anledning till att Hifiklubben skall göra det heller. Man har ju valt ett annat försäljningställe.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-01-23 09:56

OK, då är jag med.

Så om man går och lyssnar på en apparat på HiFi-klubben, köper den någon annanstans, och sedan kommer in med den om den går sönder, så lagar de den inte gratis? För jävligt!

:D

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-01-23 09:57

Harryup skrev:Precis och jag ser ingen som helst anledning till att Hifiklubben skall göra det heller. Man har ju valt ett annat försäljningställe.

Det beror väl lite på vem som står som generalagent för märket.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-01-23 09:57

Almen skrev:Så om man går och lyssnar på en apparat på HiFi-klubben, köper den någon annanstans, och sedan kommer in med den om den går sönder, så lagar de den inte gratis? För jävligt!

De lagar den inte ens om du betalar.

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2007-01-23 10:14

Eftersom det verkar vara krångligt, tidsödande och arbetskrävande att testa saker (ja, och skriva om detta dessutom) så uppkommer ju frågan om man (som vanlig enkel medborgare) på något sätt kan/borde bidra till detta arbete, förutom att betala medlemsskap då? Önskemålen verkar många, de som arbetar med att tillfredsställa dem få och överbelastade, om jag uppfattat rätt.

/en john

Användarvisningsbild
Greensleeves

Inläggav Greensleeves » 2007-01-23 10:24

Nattlorden skrev:
Almen skrev:Så om man går och lyssnar på en apparat på HiFi-klubben, köper den någon annanstans, och sedan kommer in med den om den går sönder, så lagar de den inte gratis? För jävligt!

De lagar den inte ens om du betalar.

Ja, det är så jag har uppfattat det hela, och för att varna för detta skrev jag mitt inlägg. Många kanske tror att bara för att HiFi Klubben är kända för att sälja märken som Nad, Denon m m., går det alltid att vända sig dit för att få apparater tillhörande dessa märken reparerade, naturligtvis mot betalning. Men såvitt jag förstår, görs ingen reparation ens mot betalning med mindre än att ägaren till den felande apparaten kan uppvisa ett kvitto som bevisar att vederbörande - eller tidigare ägare - ursprungligen har köpt apparaten i frågo hos HiFi Klubben.
Det var bara det jag försökte få fram.
För att bli mer säker i denna fråga gick jag just in på HiFi Klubbens webbsida och letade efter denna bestämmelse, men hittade den inte. Jag vet dock att ett meddelande om detta har stått på hemsidan, och funnits med i något nyhetsbrev för något år sedan. Om bestämmelsen gäller fortfarande vet jag alltså inte, men utgår ifrån att den gör så.
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2007-01-23 10:26

enJohn skrev: så uppkommer ju frågan om man (som vanlig enkel medborgare) på något sätt kan/borde bidra till detta arbete
/en john

Om du efter ingående tester befinnes statistiskt signifikant besitta guldöron, torde det väl gå an.

Blev själv testad av LTS för många herrans år sedan och befanns hava guldöron, deltog sedan på ett antal apparattester.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-01-23 10:31

Fe-testerna borde dokumenterades som wav-filer och läggas ut på nätet så att var och en själv kan bedöma dom. Om LTS verkligen vill förbättra HiFi-marknaden vore det det ärligaste sättet och inte agera som nu som gurus med tolkningsföreträde.

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-01-23 10:34

Service verkar ju utföras av denna butik, och eftersom de inte heter nåt med Hifiklubben så kanske de tar på sig arbeten åt både andra företag och privatpersoner?

STT Mediaservice
EA Rosengrens gata 22
421 31 Västra Frölunda

service@sttmedia.se

Tel: 031-49 10 80

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-01-23 10:52

Till synes och sist: 500 sek räcker inte för att jag skall gå till netonnet istf HiFi-klubben. Till på köpet är en del varor på netonnet lika dyra (eller billiga då) som HiFi-klubben...

Dvs 500 sek på en vara för 8 kkr eller vad det nu var är enbart runt 6%, inte värt det. Och garanterat inte "mycket billigare"...

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-01-23 11:04

Bamsefar skrev:Till synes och sist: 500 sek räcker inte för att jag skall gå till netonnet istf HiFi-klubben. Till på köpet är en del varor på netonnet lika dyra (eller billiga då) som HiFi-klubben...

Dvs 500 sek på en vara för 8 kkr eller vad det nu var är enbart runt 6%, inte värt det. Och garanterat inte "mycket billigare"...

Näe jag skrev ju det.. "mycket" var i jämförelse med övriga Denon-produkter där det skiljde 8 kronor.

Jag skulle dock välja netonnet före hifiklubben alla dagar i veckan då inga produkter som hifiklubben har intresserar mig :)

6% är väl inte fy skam.. Kanske inget man väljer var man köper pytt i panna pga dock.

Användarvisningsbild
postpunk

Inläggav postpunk » 2007-01-23 11:48

Bamsefar skrev:Till synes och sist

Syvende och sist?

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2007-01-23 11:52

Svante skrev:
Ragnwald skrev:Spisas samtliga kanaler samtidigt vid F/E-lyssningen ?
Eller sker detekteringen på en eller två kanaler ?

Kan ju varit en källa till käbblet. :(

Man lyssnar uteslutande i två kanaler, med en CD som källa.

Lyssnar man på inspelat käbbel, då??

?
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-01-23 11:52

postpunk skrev:

Syvende och sist?

Du menar "syvende och sist"?
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
postpunk

Inläggav postpunk » 2007-01-23 11:57

Morello skrev:
postpunk skrev:

Syvende och sist?

Är jag ordblind?

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-01-23 12:23

postpunk skrev:
Morello skrev:
postpunk skrev:

Syvende och sist?

Är jag ordblind?
Jag med, i sådana fall. Jag hade förstått om en eventuell ordmärkare skrivit "Du menar til syvende og sidst?" (eller hur det nu stavas på danska), men...

Fast Morello kanske svarade Bamsefar men misslyckades med citeringen? Heh, intressanta spekulationer. :)

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-01-23 12:29

om jag som jag nu skall göra köpa en begad denon och den krånglar
tror då hifiklubben på fullt allvar att jag blir kund hos dom om de inte ger mig service på min apparat även om jag inte har originalkvittot
på apparaten som är köpt hos dom?? :lol:
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-01-23 12:38

profbd skrev:om jag som jag nu skall göra köpa en begad denon och den krånglar
tror då hifiklubben på fullt allvar att jag blir kund hos dom om de inte ger mig service på min apparat även om jag inte har originalkvittot
på apparaten som är köpt hos dom?? :lol:

Bara det är en anledning att köpa exempelvis Denon från andra handlare än klubben. Det är det bästa sättet att tala om vad man anser om monopolliknande förhållanden.

Frågan jag ställer mig är hur NetonNet lyckats förhandla sig till att sälja en apparat 500 billigare än hos klubben? Tror nog att målsättningen från klubbens sida varit de där åtta kronorna.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi