Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Kom över en liten samling med Roxy Music - Manifesto, Stranded, Siren och en bara kallad "Roxy Music" med låtar som re-make/re-model etc... (gamla köpkassetter från f.d. skivbutik, 10 kr styck). Har inte blivit av att lyssna igenom allt, nu undrar jag vad ni tycker om RM och dessa alster...! Rätt skum musik men klart intressant!
Bill50x skrev:Skum? Inte alls! Den första skivan som bara heter just Roxy Music är också en av de bästa. Jag gillar Brian Enos inhopp med syntar och annat "bröl"
Hetsporren skrev:Bill50x skrev:Skum? Inte alls! Den första skivan som bara heter just Roxy Music är också en av de bästa. Jag gillar Brian Enos inhopp med syntar och annat "bröl"
Det "skumma" är 50-talssången, 60-talsrytmerna och 70-talselektroniken...
Bill50x skrev:Hetsporren skrev:Bill50x skrev:Skum? Inte alls! Den första skivan som bara heter just Roxy Music är också en av de bästa. Jag gillar Brian Enos inhopp med syntar och annat "bröl"
Det "skumma" är 50-talssången, 60-talsrytmerna och 70-talselektroniken...
För oss som var med på den tiden känns det bara bekannt och normalt.
Det är ju svårare för er rookies att känna igen er
/ B
Ton skrev:Alltsedan 2003 har jag haft svårt att bestämma mig för vem som gör "More than this" bäst Bryan Ferry eller Bill Murray...
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster