Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Kaffekoppen skrev:steveo1234 skrev:Bamse: Utan att simulera så borde ljudtryck en bit över 120db i frirymd över 10hz vara problemfritt med ett ordentligt tilltaget antal element. Vad Y och Z moduler känner jag inte till.
Y-2 128db
Y-4 134db
Z-2 134db
Z-4 140db
Z-modulerna kan alltså leverera 6db mer vid samma antal som Y-modulerna. Y-4 har samma prestanda som Z-2.
Kan tillägga att det är vansinniga siffror som jag inte vill verifiera i verkligheten, åtminstone inte Z-4 prestandagräns....
Spännande siffror. Har du tillgång till vilken frekvens de ljudtrycken levererades? Och varför adderar du till 6db per dubbling? Den ökningen är väl i bästa fall teoretisk? Hur ser elementbestyckningen ut på ex Y-2 ?
Edit: Är det månne så att T/S parametrarna är kända för de elementen? Hade varit kul att jämföra lite alternativ i WinISD.
Jag kan inte hitta dem billigare, men kvalité kostar.BengtO skrev:steveo1234 skrev:.
* Soundsplinter RL-s15
* Fi audio Q15/Q18
* TC audio LMS-4000
Men nu är du väl ändå inne på element som ligger relativt högt i pris ändå va? Är det nåt av de där som går att hitta under 5.000 spänn styck?
Kaffekoppen skrev:Jag tror inte alls du har problem med vem som än gör de bästa baselementen
Ta dig tid att lyssna på i28 och lite basmoduler. Man blir liksom lycklig av det
Mycket bra skrivet!jawen1 skrev:Information ger kunskap, kunskap ska man dela och att ha kunskap är underbart. MvH john
Kaffekoppen skrev:i28 är den snyggaste prydnaden. Lyckliga den som numera huserar med Bamsefars ultraläckra mattsvarta i28:or!!
Merkurius skrev:i56 är snyggare än i28
Fan, vad underbart att kunna lägga all energi och pengar på musikinstrument, konserter och fonogram...jawen1 skrev:tänk om jag får det så bra att jag inte kan förbättra något efteråt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster