Moderator: Redaktörer
jawen1 skrev:Merkurius:
Självklart så ska jag konsultera IÖ, men huset's stomme och byggnation är lika självklart ett måste att följa, så jag bygger det till ett rum, sen är det IÖ's tur att komma in i bilden om han har tid.
Perfekta utgångspunkter! En bredd överstigande 4,5m ger STORA fördelarjawen1 skrev:Så kort o gott, har jag 10 X 5,1 meter att utnyttja, med max 2,6 meter i takhöjd. John
Med en basabsorbentvägg i bortändan minskas ju just det måttet och kan anpassas till perfektion! På samma sätt kan takhöjden anpassas likaledes.guldfisk skrev:Fast att ha dubbla bredden på längden låter som risk för en gemensam resonans (vid 34 Hz för 10*5 m). Resonanserna vill man ha någorlunda jämnt fördelade så vissa måttförhållanden (x:y:z) är mer gynnsamma än andra.
jawen1 skrev:Ha,ha Nicke din gamla bov, klart jag inte sålt Von Schweikert grejerna, vad skulle jag spela på då ???, i.o.f.s har ju mini-revel och dom där förbannade 115 volt's Infinity MTS Prelude, som jag inte skaffat stepp-down till, men jag tänker inte överge V S ännu
Klart som skorvspad jag kommer till Nacka " when the eagle has landed"
Hur va demo'n?, satt du bak uppe på "podiet" i basfällan, eller hamnade du på första parkett
![]()
MvH john
Merkurius skrev:i28 ser ju ut som en knubbig heffaklump!
NICKE skrev:R56H......? vad är det för något,Monitor modellen R vet jag,men H=?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster