Det är sjukt att ett slutsteg kostar 350k. Men det är inte helt ovanligt att vanligt folk har bilar i samma prisklass. Det är ju minst lika sjukt, eller?
En tämligen haltande jämförelse. Man
kan köpa ett nytt slutsteg för 10.000 kr som spelar bra - inte lika bra/högt/rent, men bra. Försök köpa en
ny bil för 10.000 kr!
Den billigaste "bilen" jag vet är Hyundai Atos (ca 69 kkr) och den skulle jag aldrig ens fundera på att åka runt i, krockar man i över 15 km/h så lär man få veta om det finns ett liv efter detta ...
Skämt åsido, jag ser ofta att folk jämför hifi med bilar när de vill ha något (lika) dyrt att jämföra med men jag tycker att det är lika fel varje gång. En bil för 350.000 (t ex en vanlig Volvo V70 med lite utrustning) är trots allt en praktisk pryl som går att motivera utan att man behöver anstränga sig särskilt mycket.
Om ni vill har något att jämföra/motivera absurda hifipriser med så rekommenderar jag i stället båtar, de har liknande prisspann och är (oftast) inte inköpta för att det finns ett verkligt behov.
Angående Krell's prisvärdhet så har jag ingen aning, men skulle inte ens fundera på att köpa ett slutsteg för 350kkr. En bil däremot ...

Har ingen relation till danska högtalare.