Moderator: Redaktörer
marie skrev:Hejsan allihopa!
Jag tycker det är underligt att den här debatten dog bort när alla började lyssna på knäppningar och blev osäkra på om det är nåt fel på dom eller på lurarna eftersom ingen riktigt kunde höra skillnad på testfilerna.
Är det ingen som lyssnar på musik och vet hur ett instrument låter på riktigt eftersom det är ju den riktiga referensen och då är det inte alls svårt att höra skillnad på dåliga högtalare och bra. Alltihop med att man inte kan höra nån skillnad på fas eller tid verkar mest va en dålig ursäkt för att lura i folk att det inte spela roll så att en del kan fortsätta sälja taskiga högtalare och det är ju helkonstigt om dom inte är kompisar med varann förstås.
Hoppas diskussionen fortsätter med dom som fortfarande bryr sej om musik på riktigt.
/Marie A
marie skrev:Är det ingen som lyssnar på musik och vet hur ett instrument låter på riktigt eftersom det är ju den riktiga referensen och då är det inte alls svårt att höra skillnad på dåliga högtalare och bra.
marie skrev:Det jag menar med en bra högtalare är en som ger en stabil ljudbild inom ett stort område (så man slipper den där grunkan som ska hålla huvudet still) antar att det är en tidsriktig högtalare jag menar.
marie skrev:jag spelar in tex en flygel i ett stort bra rum och spelar sen upp den genom högtalarna jag kollar och växlar sen mellan den riktiga flygeln och den inspelade och lyssnar och rör mej runt lite.
/Marie A
Intelligent Sound (IS) är ett nordiskt samarbetsprojekt som sedan flera år arbetar med utveckling, tillverkning, försäljning och installation av ljudutrustning. Företagets produktidé bygger på den forskning och utveckling kring ljud och högtalarkonstruktioner som startade redan under 1970-talet. Sedan ett flertal år har företaget producerat och levererat högtalare till mycket kvalitetskrävande kunder som ljudstudios, professionella musiker, konsertlokaler, kyrkor, sporthallar, restauranger, industrier m.m.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster