Moderator: Redaktörer
Ärligt talat det förstår inte jag heller, gör du?Ken Kantor, NHT's duktiga konstruktör som nu sitter i Tymphanys ledning, förstod inte hur Ingvars högre ordnings delningsfilter kunde vara både fasriktigt och passivt.
Martin skrev:Ärligt talat det förstår inte jag heller, gör du?Ken Kantor, NHT's duktiga konstruktör som nu sitter i Tymphanys ledning, förstod inte hur Ingvars högre ordnings delningsfilter kunde vara både fasriktigt och passivt.
Det borde ju vara jätteenkelt att förklara, men varför pratas det inte om?
markih skrev:Det lönar sig nog inte. Delvis tack vare att annonsering och förenklingar är mer säljande, samt att hifitidskrifter generellt sett inte vill skilja agnarna från vetet.
Det är detta som enligt min mening gör att utvecklingen inte har nått så långt som den skulle kunna ha gjort.
Det har säkert funnits duktiga konstruktörer tidigt i audions barndom, men en del har säkert passerat mer eller mindre spårlöst?
Intressant tråd... kanske? Vi får se!
BACH skrev:
Nu överdriver jag kanske något, för lite grann anstränger de sig väl, men bara så mycket som är absolut nödvändigt för att kunna säga att man har utvecklat en ny modell.![]()
Vh
perstromgren skrev:Detta är, som jag förstått saken, en av få nackdelar med Hr Öhman: han vägrar skriva artiklar och dela med sig av sin gedigna kunskap! Att han kan lägga ner möda på att konversera här är lite konstigt, faktiskt. Men han tycker väl att det är trevligare att munhuggas med trevligt (och otrevligt!) folk här, än att bara presentera färdiga artiklar.
perstromgren skrev:Detta är, som jag förstått saken, en av få nackdelar med Hr Öhman: han vägrar skriva artiklar och dela med sig av sin gedigna kunskap! Att han kan lägga ner möda på att konversera här är lite konstigt, faktiskt. Men han tycker väl att det är trevligare att munhuggas med trevligt (och otrevligt!) folk här, än att bara presentera färdiga artiklar.
christopher skrev:Det är bara ett argument jag inte köper, att stora företag inte är intereserade av denna typ av utveckling och att dom skulle styras av ur tidskrifterna ser på det....låter inte som något jag tror på.
Typ när Focal kommer med nytt flagship tror jag att utveklingsteamet får kanska fria händer.
Tjaa, andra har ju redan påpekat din missuppfattning, men ville bara komplettera med att vissa saker presenteras bäst i föreläsningsform, vilket han också gjort ett flertal gånger.perstromgren skrev:Hr Öhman: han vägrar skriva artiklar och dela med sig av sin gedigna kunskap!
Max_Headroom skrev:Ino-högtalarna skulle vara mycket dyra om dom såldes på vanligt sätt, genom argenturer och butiker, och ännu värre om det dessutom var importerade grejjor.
Nattlorden skrev:Max_Headroom skrev:Ino-högtalarna skulle vara mycket dyra om dom såldes på vanligt sätt, genom argenturer och butiker, och ännu värre om det dessutom var importerade grejjor.
Synd han inte vill exportera i64s till USA och ta en miljon stycket för dem där borta bara.
Bamsefar skrev:Hmmm... där sa du något - jag har ju lite utrymmesbrist... Man kanske skulle försöka kränga dom för en mille i dollar då i USA ?
Bamsefar skrev:Ja faktiskt så har jag det![]()
paa skrev:En annan som håller på mest för att han kan och vill dela med sig, och inte för att han måste tjäna en massa pengar, är Siegfrid Linkwitz (han är nu ca 70 år).
http://www.linkwitzlab.com/about_me.htm
Bamsefar skrev:
Ja faktiskt så har jag det![]()
Bamsefar skrev:Nattlorden skrev:Bamsefar skrev:Hmmm... där sa du något - jag har ju lite utrymmesbrist... Man kanske skulle försöka kränga dom för en mille i dollar då i USA ?
Vafalls? Har du ett par över?
Ja faktiskt så har jag det![]()
paa skrev:perstromgren skrev:Detta är, som jag förstått saken, en av få nackdelar med Hr Öhman: han vägrar skriva artiklar och dela med sig av sin gedigna kunskap! Att han kan lägga ner möda på att konversera här är lite konstigt, faktiskt. Men han tycker väl att det är trevligare att munhuggas med trevligt (och otrevligt!) folk här, än att bara presentera färdiga artiklar.
Det där tycker jag nog är lite orättvist, hur många högtalarkonstruktörer i industrin har skrivit och publicerat så mycket som Ingvar? Det är ju spaltmetrar i molten och samlar man inläggen från dom bästa trådarna här också så är det ju ganska mycket som blivit mer eller mindre offentligt.
Ken Kantor, NHT's duktiga konstruktör som nu sitter i Tymphanys ledning, förstod inte hur Ingvars högre ordnings delningsfilter kunde vara både fasriktigt och passivt.
Användare som besöker denna kategori: BellsnWhistles och 9 gäster