Moderator: Redaktörer
Men dina egna alster var konsekventa?patrikf skrev:Det får mig att tänka på när jag mätte på pip...![]()
Det såg inte likadant ut beroende på om signalnivån motsvarade ca 5watt som vid 1watt.
Callisto skrev:Ibland vill man lyssna svagt och ibland så är det LOUD som gäller, samtidigt vill man ha samma ljudkaraktär hos högtalaren.
patrikf skrev:Det får mig att tänka på när jag mätte på pip...![]()
Det såg inte likadant ut beroende på om signalnivån motsvarade ca 5watt som vid 1watt.
Morello skrev:"Ni" kan vara singularis, men det visste ni redan, inte sant?
Nusse skrev:Hoppas det är okej med lite mätningar i tråden![]()
Kolla under Chart 4: http://www.soundstagenetwork.com/measurements/speakers/wilson_sophia_2/
Är det inte så att kurvorna i Chart 4 visar avvikelserna mot den första mätningen? Den första i Chart 1 verkar ligga på ca 85-86 dB, de andra i Chart 4 på 90 resp. 95 dB. Kring 4 kHz är avvikelsen störst och komprimeringen är ca 2 dB. Eller har jag tolkat fel?
RogerGustavsson skrev:Är det inte så att kurvorna i Chart 4 visar avvikelserna mot den första mätningen? Den första i Chart 1 verkar ligga på ca 85-86 dB, de andra i Chart 4 på 90 resp. 95 dB. Kring 4 kHz är avvikelsen störst och komprimeringen är ca 2 dB. Eller har jag tolkat fel?