Denon ??
Min första skivspelare var en Denon och den var inte särskilt rolig. Är det så att LTS rekommenderar även Denon när det gäller skivspelare så börjar man ju smått fundera på det där med opartiskhet
Påminner lite om tidningen Hifi&Musik på -90 talet och deras nästan osmakliga förtjusning i Pioneer.
Är det så att med minsta möjliga färgning hos en såpass billig konstruktion blir resultatet ett ganska tråkigt och blodfattigt ljud och med begränsade dynamik och effektmöjligheter så föredrar jag nog något annat ärligt talat
Visst gör både Denon och Pioneer en hel del ok grejer men lite sans får det ändå vara. Mina egna erfarenheter är att Denon gör ok förstärkare. Inga märkvärdiga cdspelare utan att vara dåliga. Dom gamla billigare (2-4000:-) skivspelarna var inget vidare men det är möjligt att dom dyrare var bättre. Snygga och välbyggda var dom i alla fall.
Jag har ägt eller äger: Denon skivspelare, Denon PMA 1060, POA 6600, Denon 1905 samt en billig cdspelare under en kort period. Pioneer PDs-901 cdspelare, Pioneer 668 samt 575 dvd, Pioneer M73 slutsteg, Pioneer 676 förstärkare.
Allt ovan utom Denon 1060 har varit ganska ok utan att man hetsar upp sig något särskilt. Denon 1060 var en miss, min utklassades av en liten Proton 520 rent ljud/musikmässigt. Skillnaderna ljudmässigt mellan Pioneer 668 samt 575 upplevde jag för små så den billigare fick stanna och gör ett habilt arbete fortfarande