Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:Jomen NNord: Läs din kravlist.... Den och PA-system är inte riktigt samma sak...
Bamsefar skrev:Ino Audios absolut minsta högtalare, baserad på samma element som sitter i a1orn ?
NN: ...och inte vara FÖR stor i sitt mått, och tyngd.
"-The ULTIMA SM-50 is moderate in size with a gross volume of 73 litres, and it can produce an SPL of 131 dB peak at 1m."
Nefilim skrev:Patriot som jag är så finns ganska säkert de talare som söks Här!
Ett skapligt alternativ av dessa produkter. Går nog att skrika bra med!"-The ULTIMA SM-50 is moderate in size with a gross volume of 73 litres, and it can produce an SPL of 131 dB peak at 1m."
Nefilim skrev:Vad vet du om NNords basröst??
perstromgren skrev:Är det någon av er som vet mer om Arlandasystemet i utrikeshallen, som jag tycker låter så bra?
NNord skrev:HÖGTALARE
Hur konstruerar man en högtalare som skall återge tal, och igentligen enbart tal, möjligen enklare skvalmusik, men igentligen det enda intressanta, är att den skall återge tal, och enbart det frekvensband där tal kan tänkas ligga.
Jag har tänkt mig några intressanta krav;
- Den skall vara så liten som möjligt, gärna så man kan lyfta den själv
och gärna så man kan ta den med sig, men det är inget igentligt krav.
- Den skall kunna erbjuda ett MYCKET starkt ljud, även på längre håll,
typ 40 - 80 meter bort.
- Den Skall ha ett rent ljud, den skall således inte dista.
- Gärna får den vara av sådan typ, att den har riktverkan, kanske nå
hornkonstruktion? Det kanske blir en naturlig väg för en sådan hära?
Så vad handlar det om? Jo, en högtalare som skall återge tal rätt så kraftfullt, och inte vara FÖR stor i sitt mått, och tyngd. Den skall även låta bra, således inte dista.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster