Bara ett tips om du känner dig villrådig...
Hälsn. Michael
Moderator: Redaktörer
BengtO skrev:HK:s effektangivelse på 970:BACH skrev:Udgangseffekt: 2 x 60 W 8 Ω / 2 x 120 W 4 Ω
Din HK 970, är den verkligen sämre?
8 ohm 80 watt @0.09% THD
4 ohm 120 watt @ 0.3% THD
BengtO skrev:Vadå? Beställde du eller?Hetsporren skrev:Varför, varför, varför postade jag det mejlet när jag ändå inte har råd, nu?
Brickman skrev:Varför då??
Om det är så att hetsporren inte skall spela för hela kvarteret så varför behöver han en starkare förstärkare än så?
Nattlorden skrev:Brickman skrev:Varför då?
120W tycker vi i alla fall att hetsporren bör ha. Fast sen vill vi säkert ha god marginal till klippgränsen... så klipp till på 600W direkt vetja!
Stranne skrev:För att fortsätta på "fröjd för ögat"-spåret så tycker jag personligen att Pi60 är ganska fula. Även om man hittar ett snyggt fanér eller en snygg lack så blir de aldrig vackra på riktigt.
Affald skrev:Spika pi60
sedan kanske en:
"CD-sektionen är baserad på samma, höga teknologiska kunskap som används i firmans renodlade CD-spelare med bl.a. en Wolfsung 24-bitars DAC, och radiodelen har t.o.m. DAB-mottagning, med en 24-bitars Delta-Sigma DAC. Givetvis finns även FM-mottagning, och 30 stationer kan lagras i minnet, som Du har tillgång till via fjärrkontrollen."
för 13,500:- blir bra om den inte är för klen dock (2x75)
woland skrev:Bill50x skrev:Stora svarta klossar med rackhandtag är till för nördar som ägnar sitt liv att fippla med apparater.
Fel sådana apparater är för män. Sådana män som kramar vatten ur gatsten och bryter arm med sjömän i Amsterdam.
Mvh
Hetsporren skrev:Slartibartfast skrev:Tänk champagne, tänk Accuphase...
Har haft en Accuphase-duo: DP55V + E211...
paa skrev:Hetsporren, vad tror du om en NAD M3

Hetsporren skrev:paa skrev:Hetsporren, vad tror du om en NAD M3
Detta är ett intressant tips!
Birger skrev:Accuphase är överprissatt skit.
Välbyggt och så och med en gullig retrolook. Fast det är ju ungefär som Pioneer på anabola![]()
Jag gillar också rätt mycket effekt och tycker att disten är hörbar vid halvhöga nivåer redan på en stärkare med runt 60-80 watt så jag håller nog med Max och gänget här. Gillar man en klenare stärkare bör man se till att högtalarna är mycket känsliga. Typ 95db och högre. Då kan det funka
mats skrev:Birger skrev:Accuphase är överprissatt skit.
Välbyggt och så och med en gullig retrolook. Fast det är ju ungefär som Pioneer på anabola![]()
Jag gillar också rätt mycket effekt och tycker att disten är hörbar vid halvhöga nivåer redan på en stärkare med runt 60-80 watt så jag håller nog med Max och gänget här. Gillar man en klenare stärkare bör man se till att högtalarna är mycket känsliga. Typ 95db och högre. Då kan det funka
Varför säger du att det är överprissatt skit? Har du erfarenheter ifrån det? För jag vet en del är nöjda med märket. Bara nyfiken.
Nefilim skrev:mats skrev:Birger skrev:Accuphase är överprissatt skit.
Varför säger du att det är överprissatt skit? Har du erfarenheter ifrån det? För jag vet en del är nöjda med märket. Bara nyfiken.
Jag har testat denna. Inte blev jag imponerad precis. Luddig och konturlös bas. Visst är det värme och "gosighet" i de övriga registren, men inte i min smak iaf!!
http://www.accuphase.com/model/e-308.html
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster