rqu skrev:Konstruktören konsultar på mitt jobb (där även jag konsultar). Se data här: http://www.thelars.se/data.html Det kanske kan förklara lyssningsintrycket! Även jag lyssnade en stund, dock på lite mer gles musik, var väl OK, svårt att säga om det var rummet, högtalarna eller något annat som gjorde att jag inte uppskattade det hela bättre!guldfisk skrev:Hos E&E Ingenjörsbyrån spelade vi en swinglåt på deras rörstärkarprototyp. Det lät inte så roligt. Demonstratören sa att det visst kunde bli besvärligt med komplex musik pga blandprodukter eller så, men att han ändå tyckte det gick hyggligt. Det tyckte varken jag eller min sambo. OlA68 dök in och satte sig till vänster om mig under låten och borde kunna ge ett ytterligare utlåtande om förekomsten av distorsion.
Jag var lite tveksam på just swinglåten du lät spela men blev hyffsat övertygad då jag fick höra ett par sppår från "Tous les matins du monde" cellomusik med Jordi Savall det lät mycket vackert trots att jag frestade dem med att spella lite starkare .
Högtalarna var jag däremot inte lika övertygad om