Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Den har jag aldrig sett...
Känns som om din Dynaudiobas är värd lite mer omsorg än den diskanten..
Finns massa kul man kan göra med diskanter. Jag har säkert 20 liggandesSvante skrev:Hehe, ja fast då missar du väl poängen med projektet. Om han nu köper några andra diskanter, då får han ju ett par diskanter liggande, och, hmm, vad kan man göra med dem...?
Kaffekoppen skrev:Finns massa kul man kan göra med diskanter. Jag har säkert 20 liggandes
Kaffekoppen skrev:Vissa diskanter är inte ens värda det.
I hans fall har han ju riktigt trevliga baselement och de förtjänar faktiskt diskanter som kan göra dem rättvisa. Tycker jag.
Kaffekoppen skrev:Tror han borde köpa nån trevlig 4,5" are eller nått och göra en kökshögtalare
Har du inget förslag själv Svante?
Det är bara att säga till om du vill ha något riktigt bra och udda att bita iphon skrev:Diskanten ser ju ut som en CT62-magnet som man har satt en dome på framsidan. Intressant grej.
Klart att du skall bygga en bra låda till elementen, speciellt som basen också är 4 ohm. Det kan säkert bli jättebra. Mät upp det på nåt sätt och börja rita och räkna!
Det kan säkert bli riktigt bra, hos mig kliar det alltid i fingrarna när jag ser gamla element liggande. Det är ju en sport i sig att få till nån udda kombination så bra som möjligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 237 gäster