Moderator: Redaktörer
ollemirsch skrev:Tja, vad skall jag svara? Din bild ser mycket konstig ut. Så gick den väl inte att sälja? Gallren måste ha kommit dit efteråt, liksom cigarrettfimparna till höger.
Men, vad då? Dux ingick i Philips-koncernen. Philips-element satt i tusentals lådor av olika märken. Jag använde många PH-element i mina konstruktioner.
Förresten - vem har sagt att det var en Dux? Märket upp till vänster tyder på Philips.
soundbrigade skrev:Fråga Olle:
Jag har ett par NG8/NG8B. Baslådarna delar vid 300Hz. Är denna frekvens JÄTTE-SUPER-optimal eller skulle jag kunna dela (aktivt) vid 200 eller rentav 400Hz?
Frodrak skrev:... Gallren är nog orginal med tanke på hur väl de passar. Satt säkert skumfrontar på en gång i tiden, finns dock inte nu. Iofs röker jag, men inte inomhus, så några fimpar lär du inte kunna se...
Högtalaren är märkt: DUX HiFi Sound Project och dessutom märkt "Made In Sweden".
Tyckt bara att mina påminde väldigt mycket om dina...
dd5348 skrev:Frodrak skrev:... Gallren är nog orginal med tanke på hur väl de passar. Satt säkert skumfrontar på en gång i tiden, finns dock inte nu. Iofs röker jag, men inte inomhus, så några fimpar lär du inte kunna se...
Högtalaren är märkt: DUX HiFi Sound Project och dessutom märkt "Made In Sweden".
Lite OT från trådens rubrik, hoppas det är OK.
Frodrak en polare till mig har exakt (tror jag) samma högtalare som du. Gallren och skumgummit för filtren är tydligen orginal, men från början satt det mycket rikigt skumfrontar på dem (även om min polare också kasserat dem)
Han köpte dom av en kompis som haft dom som monitorer i sin studio
//DC
Frodrak skrev:ollemirsch skrev:Tja, vad skall jag svara? Din bild ser mycket konstig ut. Så gick den väl inte att sälja? Gallren måste ha kommit dit efteråt, liksom cigarrettfimparna till höger.
Men, vad då? Dux ingick i Philips-koncernen. Philips-element satt i tusentals lådor av olika märken. Jag använde många PH-element i mina konstruktioner.
Förresten - vem har sagt att det var en Dux? Märket upp till vänster tyder på Philips.
Bilden är inte nån vidare kvalitet, det medgives... Gallren är nog orginal med tanke på hur väl de passar. Satt säkert skumfrontar på en gång i tiden, finns dock inte nu. Iofs röker jag, men inte inomhus, så några fimpar lär du inte kunna se...
Dellstig skrev:Hej!
Två små frågor till Olle:
Har du lust att berätta något om Rondo, den är, tycker jag, den allra mest unika högtalaren m.a.p. utseende.
Blev det en lyckad konstruktion, serietillverkades den och hur gjorde man för att tillverka en så svår form?
Spelar du själv på några Mirschhögtalare idag?
Med vänlig hälsning
Martin
Lust skrev:De var ju riktigt ordentligt läckra... och har hög WAF.
Väcker habegär...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster