Moderator: Redaktörer
250kmh skrev:Jag har hängt med i EPS-tråden och skall nog bygga mig ett par egna senare.
Jag sitter på en byrå och har gjort loggor i många år, ett tips är att tänka ett steg längre när man utformar en logga. När de ser snygga ut på skärmen så måste man tänka på hur dyrt det är att få budskapet på en produkt.
- Hur svårt/dyrt blir de att skära de i vinyl? Flera färger? Skuggor är bara att glömma...
- Går de att CNC-fräsa? Vattenjet eller snurrfräs? Stor skillnad i utformningen.
- Är färgerna i PMS-skalan?
Kan spara mycket bekymmer om man tänker på det i förväg.
Jag sitter på en byrå och har gjort loggor i många år, ett tips är att tänka ett steg längre när man utformar en logga. När de ser snygga ut på skärmen så måste man tänka på hur dyrt det är att få budskapet på en produkt.
- Hur svårt/dyrt blir de att skära de i vinyl? Flera färger? Skuggor är bara att glömma...
- Går de att CNC-fräsa? Vattenjet eller snurrfräs? Stor skillnad i utformningen.
- Är färgerna i PMS-skalan?
hobbes skrev:Det finns ju fler sätt att lösa det på..![]()
T.ex. 2 tunna skivor/brickor hårdplast (kommer inte på det riktiga namnet..) med kanske fasad kant. Ev. kan kanten vara svart eller nåt...
Arkivbeständigt fotopapper, printer och lite mässingsskruv så är det klart !![]()
![]()
Distributionen av mallen blir ju enkel (mail) och materialet billigt..
Ett ark fotopapper räcker säkert till 3-5 hembiosystem..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster