Moderator: Redaktörer
De är gjorda för bil.Jocke skrev:Focal är ju ett högpresterande fabrikat. Har svårt att tänka mig att de presterat idiotprylar bara för att de ska sitta i bil. Däremot är säkert parametrarna anpassade för tillämpningen. Om man skulle fundera på möjligheten att förändra parametrarna?
/Jocke

Kaffekoppen skrev:Absolut, du har inget förutom lite tid att förlora
Kaffekoppen skrev:Absolut, du har inget förutom lite tid att förlora
Vad du uppfattade var inte det jag skrev. Tvärtom är det mesta han kan förlora lite tid vilket är ett lågt pris att betala.Jocke skrev:Kaffekoppen skrev:Absolut, du har inget förutom lite tid att förlora
Jag uppfattade att du mellan raderna sa att "Utopia" kastar bort sin tid! ....
Peace!
/Jocke
Kaffekoppen skrev:Nä, tvärtom så kan det hända att jag ringer Svante och ber honom om snabbuträkningar, riktigt quick and Dirty när jag just skall till att såga upp material på brädgården![]()
Jocke skrev:1. Högtalaren vet inte om det är en bil eller inte!
Leo skrev:Varför blir grupplöptiden värre i hemmamiljö, än i bil? Har detta att göra med rekommendationen att inte sätta basar med högt qts i portade lådor?
/Leo
utopia skrev:Hej jag undrar om det är någon som har lust att hjälpa mig med lämplig lådvolym portat eller slutet vad som blir bäst till mina bilhögtalare som ska bli hemmahögtalare.
...
Jag har själv försökt mig på en uträkning i unibox men är osäker på om den stämmer det jag fick fram var
Sluten låda: 17,2 liter
Portad låda: 58 liter port diameter 9,20cm port längd 23,53cm
F3:36,98hz Fb:33,5hz
Låter dessa siffror rimliga och vad ska jag välja portad eller sluten Låda?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster