Idag fick jag semester på grund av att Pac anser att jag gjort övertramp i tråden: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58727&whichpage=4
Redan nu vill jag poängtera att jag inte på något sätt vill tjaffsa eller utrycka min besvikelse över det. Men förhoppningvis kan någon här kan länka in det här i tråden på hf.
Jag poängterade bara glatt att det är ju upp till varje tillverkare att välja material i sina kablar så som denne anser att det passar. Kunderna avgör om det är ett bra koncept. Det intressanta är alltså materialval och vilka anledningar man kan ha till de valen. Min koppling var alltså ämnat att det är bra att olika tillverkare gör olika lösningar eftersom det ökar kundernas valfrihet. Man kan välja kablar, liksom övrig utrustning på så många olika grunder. Valfrihet är bra.
Jag väntar med spänning på återkopplingen från nämd tillverkare.
Om någon ser detta ber jag dem meddela Pac redan nu att det vore kul att få medverka på forumet framöver. Jag ser fram emot DIY-träffen i Göteborg så kan vi ta en fika. Det blev ju inget i Sthm eftersom du var sjuk.
Jag kan ha yrlat runt samma sak och gått OT och ber om ursäkt för det. Mår som en potta skit i sänghalmen.
Pac, Eftersom jag inte har din epostadress kan du väl maila mig på kaffekoppen@hotmail.com
ps.. Detta är inte nått inlägg menat att kritisera hf moderatormetoder. De ansåg att jag gick över gränsen på ett väldigt gravt sätt och anser att jag skall kyla ner mig. Så jag får doppa huvudet i sanden en månad om de inte ändrar sig.
//En svårt febrig Magnus
pss.. låt nu inte denna tråden bli ett tillfälle att prata om ett annat forum. Tack på förhand.