Hej på er,
Jag är lite vilse i mp3 och mediaspelardjungeln. Har ett par AKG-lurar av modell större som jag skulle vilja utnyttja även på långresor och dylikt. Har dock väldigt svårt att läsa mig till och klura ut hur stor uteffekt de spelare som finns har. Verkar variera väldigt mycket... 7 mW på endel, 35 mW på andra... om siffrorna i specar speglar verkligheten är svårt att veta. Vore tacksam för tips som inte bara är baserade på vad man tror utan kanske test eller mätning av något slag.
Generellt verkar de större modellerna som kallas mediaspelare (som även spelar video) ha större uteffekt på hörlursutgången än små mp3spelare, kanske till följd av att de är större och har mer batterikapacitet. Men det kanske finns fynd bland de mindre spelarna...?
Pris är inte så jättenoga, låt säga 500-3500 kr. Storleken spelar ingen större roll, men det är ju trevligt om den går ner i en jackficka. Video eller foto är heller inget krav då det är till musik den ska användas, men en bra display är givetvis ingen nackdel då det ofta gör handhavandet lite trevligare. Minnet får gärna vara på minst 2 gb.
Vore tacksam för tips och råd.
/Christian