Moderator: Redaktörer
fiat skrev:Det mystiska är att när ett ljud från t.ex. ett 5.1-spår spelas upp med någorlunda stark volym "vaknar" surroundkanalen till liv och allt fungerar som det ska.
Du har rätt och jag har fel. Har du riktig tur finns det någon här som har samma erfarenhet.fiat skrev:Jo, jag vet vad begreppet service innebär. Och jo, jag inser givetvis att man kan lämna in den och få detta fixat. Dock är väl lite av meningen med ett forum som detta att få och ge tips för att slippa reparationskostnader. Man vet ju aldrig, någon här kanske sitter på en mycket enkel lösning på problemet. Kostnaden för felsökning och service lär ju matcha förstärkarens värde och då kan jag ju lika gärna börja titta efter en ny.
Låter som dålig kontakt nånstans som "bränner igenom" när man höjer volymen. Kan vara t.ex. en dålig lödning eller ett relä som krånglar. Har du lite vana på elektronik kan du öppna den och knacka* lite försiktigt på olika delar när den krånglar, då kan man med lite tur få en uppfattning om ungefär vart det är problem (fast vibrationer färdas ju så det kan vara lite lurigt...). Knacka lite och kolla lödningar och relän till att börja med är alltså mitt tips.
Du har rätt och jag har fel. Har du riktig tur finns det någon här som har samma erfarenhet.
Användare som besöker denna kategori: MichaelG och 17 gäster