Moderator: Redaktörer
mapem skrev:TACT har jag dessvärre aldrig hört (men den innehåller väl B&O Ice-power förstärkarmoduler, eller hur?).
Piotr skrev:Nja fast den där piano-analogin håller inte riktigt. Ett piano behöver ju nån form av rumsklang för att klinga bra. Piano utomhus eller i ljuddöd kammare blir väldans tort och tråkigt vilket gäller de flesta akustiska instrument.
Inspelat material har ju dock rumsklang med i mixen redan och där blir det pannkaka när även rummet där hemma adderas in i det hela.
Harryup skrev:Folk som inte använder rumskorrektion "tror sig veta" att det blir ofta sämre med digital eq. Folks som använder dylik utrustning och ställt in den med måtta har svårt att tänka sig att leva utan.
Jag tillhör det senare släktet och förundras över hur många som utan att testa vet att det så ofta blir sämre. Nästan jämt. Märklisch som tyskarna säger.
solidstate skrev: men faktiskt är det så att det är bäst att mäta mycket nära högtalaren då.
/SS
Harryup skrev:Odämpade rum , utan mattor och gardiner låter extremt mycket sämre oavsett anläggning i mina öron.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster