Moderator: Redaktörer
Griff skrev:. Sen är det naturligvis viktigt att för konstruktionen välja ekvivalenta rör.
soundbrigade skrev:Du har väl inte köpt nån gris i en säck. Bara ett traditionellt slutsteg med volympot; därav "integrerat". Vidare är det ett pushpull-steg, dvs två rör/kanal på utgången som tar hand om postitiv respektive negativ halva av signalen. På det viset får du mer effekt än om det var ett SE-steg.
EL34 är ett audiorör som anses vara bra, finns "bättre" och "sämre". ingångs/drivrör 6N1P är en ryss och anses vara "bland de bästa". Jag har ett par sådana som jag vill använda tillbra saker.
Vad betalade du??
Sätt dig och lyssna och bestäm dig för om du är nöjd med det du hör. Bry dig inte om vad andra tycker.
soundbrigade skrev:Verkar vara ett hyggligt köp, men varför byta rör? Har säljaren meddelat att de är schletna?
Vad är det för förstärkare? Fabrikat och beteckning!
LEXrasta skrev:soundbrigade skrev:Du har väl inte köpt nån gris i en säck. Bara ett traditionellt slutsteg med volympot; därav "integrerat". Vidare är det ett pushpull-steg, dvs två rör/kanal på utgången som tar hand om postitiv respektive negativ halva av signalen. På det viset får du mer effekt än om det var ett SE-steg.
EL34 är ett audiorör som anses vara bra, finns "bättre" och "sämre". ingångs/drivrör 6N1P är en ryss och anses vara "bland de bästa". Jag har ett par sådana som jag vill använda tillbra saker.
Vad betalade du??
Sätt dig och lyssna och bestäm dig för om du är nöjd med det du hör. Bry dig inte om vad andra tycker.
Det jag menar med grisen i säcken är för jag har köpt det via intenet,har aldrig sett/hört det i verkligheten..Men det ska bli väldigt intresant när det knackar på dörren på fredag(hoppas jag)
Jag betalade 5500 kr och det är helt nytt.Så det är därför jag är en aning orolig,man har ju sett och läst om alla dyra rör häckar som ska låta så bra.Jag tror att det är tillverkat i kina så jag antar att det är därför priset är så lågt.Försäljaren sa att det utan problem spela lika bra som andra dyrare rör häckar.Men men vi få se som sagt jag måste ju bilda mig en egen uppfattning..
Hur var det där nu med att byta rören själv? Måste jag lämmna in det till någon verstad?
1000 frågor jag vet men om man inte frågar så lär man ju sig inte..
/Danne
Frodrak skrev:LEXrasta skrev:soundbrigade skrev:Du har väl inte köpt nån gris i en säck. Bara ett traditionellt slutsteg med volympot; därav "integrerat". Vidare är det ett pushpull-steg, dvs två rör/kanal på utgången som tar hand om postitiv respektive negativ halva av signalen. På det viset får du mer effekt än om det var ett SE-steg.
Vad betalade du??
Det jag menar med grisen i säcken är för jag har köpt det via intenet,har aldrig sett/hört det i verkligheten..Men det ska bli väldigt intresant när det knackar på dörren på fredag(hoppas jag)
Jag betalade 5500 kr och det är helt nytt.Så det är därför jag är en aning orolig,man har ju sett och läst om alla dyra rör häckar som ska låta så bra.Jag tror att det är tillverkat i kina så jag antar att det är därför priset är så lågt.Försäljaren sa att det utan problem spela lika bra som andra dyrare rör häckar.Men men vi få se som sagt jag måste ju bilda mig en egen uppfattning..
Hur var det där nu med att byta rören själv? Måste jag lämmna in det till någon verstad?
1000 frågor jag vet men om man inte frågar så lär man ju sig inte..
/Danne
min understrykningSorry, kunde bara inte låta bli......
soundbrigade skrev:Skriv och berätta när skiten kommer om det var nåt att ha eller om man ska bjuda dig en hundring för den, så du slipper den.
LEXrasta skrev:Nej dom e helt nya och jag ska inte byta ut dom,men en av anledningarna att jag köper rör förstärkate är för att jag gilla tanken på att man KAN byta ut rören och därav ändra på ljudets karaktär lite..
Men som sagt jag kommer INTE byta ut dom i första taget...
/Danne
Pioneer_4_ever skrev:Vart nånstans köpte du den?? Verkar fin!!
Ändrade den sär skrivna tråd rubriken.
/naq
soundbrigade skrev:Ändrade den sär skrivna tråd rubriken.
/naq
Kunde inte låta bli....
Spela in din förstärkare rejält innan du börjar byta rör!
LEXrasta skrev:Men jag antar att jag ändå är välkommen att skriva här på Faktiskt!?![]()
![]()
/Danne
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 15 gäster