Problem med Hypex HS 200

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kgabetong

Problem med Hypex HS 200

Inläggav Kgabetong » 2004-03-25 19:39

Jag har fått ett litet problem på halsen det är så att mitt HS 200 troligtvis har gått sönder lr nåt? Häromdan så möblerade jag om i vardagsrummet och när jag skulle koppla in subwoofern så började det att brumma i huvudhögtalarna helt plötsligt.märkligt tänkte jag och drog ur strömmen till baslådan,ja då slutade ju brummet.Den kan väl inte vara så känslig heller att den går sönder bara för att man flyttar den ett par meter? Efter det så går det inte att slå på den. brummar bara?märkligt. säkringen har inte gått heller.Vad göra? nån som har ett schema kanske? Förslag.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-03-25 21:07

Kan ju vara så trivial sak att du har fått en brumslinga i o m möbleringen! :) Lite svårt att komma tillrätta med med om man har de högsta kvalitetsbehoven för en trafo som kan förhindra detta är inte bra att koppla in varken på huvudsystemet ( p g a ev dist i trafon) eller i bassystemet (p g a kanske lite för dålig frekvensgång nedåt) men man kan använda an galvaninskavskiljande trafo för att vet var felet finns åtminstone. För felsökning helt enkelt.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Kgabetong

Inläggav Kgabetong » 2004-03-26 21:10

Tack för tipset
Jag har hittat felet,det var antennsladden som gjorde livet surt för mig ett tag.. Går det att modifiera antennsladden på något sätt,typ försöka skärma av den lite mer kanske lr nåt? Nu behövs visserligen ingen "lågoktavig luftpumpare" längre pga uppgradering till större högtalare LTS 3vF4 ,men skulle vara kul att slippa det problemet i framtiden. :)

/Betong gör livet tyngre

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-03-26 21:22

Antennsladdarna är ett klassiskt problem om man har kabel... Finns jordavskiljare för antennkablen för några hundra. Kan inte komma på just nu något ställe men har för mig att Elfa har.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
fonzeka
Redaktör

Inläggav fonzeka » 2004-03-26 23:05

Jag köpte min hos ljudmakarn, funkar fint :)
#faktiskt.se@quakenet

Återgå till Generellt om hifi