meanmachine skrev:Min syn är den relevant det är inte vetenskap. Jag är intresserad av att veta mer om hur ni tänker och tycker i frågorna..
T.ex.
Hur ställer man sig till Högtalare... DEssa är inte testbara enligt F/E rätt...
Vad har det då för betydlese?
Kan man då inte i terorin får en väldigt färgan anläggnign med ofärgad elektronik om elektroniken inte passa högtalaren?
En fägrad elektronik lika väl bli mer orfärgad med rätt högtalare?
Jag förstår inte mycket av ditt inlägg ovan alls. Jättekonstigt resonemang, men jag hoppas jag missförstår dig - så utveckla gärna lite mer hur du tänker.
Menar du verkligen att det är meningslöst att ta reda på vilka utrustningar som är korrekta eftersom de ändå används felaktigt sedan?
Och har man en felaktig utrustning så kan man ju hellre kompensera det med en som är felaktig åt andra hållet så det blir neutralt? Det resonemanget hör man ofta när det gäller kablage och dylikt så det fungerar ju för många att göra så, men det tenderar att bli väldigt dyrt innan de kommit rätt.
Många lägger mycket pengar, kanske onödigt mycket på sin ljudåtergivning. Det tror LTS motverkar att personer intresserar sig för ljud och ljudåtergivning och det tycker vi är tråkigt.
En av de sakerna vi gör är att testa utrustning som vi tror är bra. Vi tror nämligen att det är lättare att hitta rätt om man utgår från något som gör saker så lite fel som möjligt. Eftersom vi inte litar på vårt eget omdöme så mäter vi och F/E-testar och ser om våra öron överrensstämmer med mätresultaten. Det är en erkännt vetenskaplig metod som används i stor utsträckning inom många vetenskapliga områden. Det är alltså inte unikt av LTS, eller någon annan som vill verifiera och utforska resultat man tror sig veta att använda metoden.