Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:meanmachine skrev:
Jag är inte så stolt att inte kan spela dum
Du spelar utomordentligt trovärdigt.
meanmachine skrev:Mitt favoinlägg som du gjort Flint är om ica toppluvan
meanmachine skrev:Prakt exemplet är ju DCD-695 som det står inte innhåller några avspelningsfel vilket torde betyda att den är nästa perfekt ändå spelar min nuvarande cd med större, djupare mer detaljerad ljudbild. Är den bättre en perfekt då.
Almen skrev:Jag tycker att det hade varit intressant med en diskussion om någon kunde resa litet relevanta invändningar mot F/E-lyssning (det har det ju faktiskt gjorts i vissa av trådarna tidigare).
Men mayro och meanmachine, ni visar bara om och om igen att ni inte förstår det mest grundläggande. Snälla, snälla, kan ni inte göra åtminstone en liten insats att på allvar sätta er in i hur det funkar, både teoretiskt och praktiskt?
Argumenten "men jag tycker att det låter bättre" eller "det är klart att något i den prisklassen inte kan vara bra" har inte i diskussionen att göra.
Karl_Banan skrev:Återigen så verkar det som om konceptet för F/E inte har gått fram.
Flint skrev:Karl_Banan skrev:Återigen så verkar det som om konceptet för F/E inte har gått fram.
Tror du har fel. Konceptet har nog gått fram som sådant, men vi som kritiserar det tycker nog bara att det är ett naivt teknikertypiskt synsätt som inte har så mycket med totalupplevelsen att göra. Jag kanske pratar för mycket för andra nu men det är i alla fall så jag ser det. Överfokuserad teknikonani.
Flint skrev:Karl_Banan skrev:Återigen så verkar det som om konceptet för F/E inte har gått fram.
Tror du har fel. Konceptet har nog gått fram som sådant, men vi som kritiserar det tycker nog bara att det är ett naivt teknikertypiskt synsätt som inte har så mycket med totalupplevelsen att göra. Jag kanske pratar för mycket för andra nu men det är i alla fall så jag ser det. Överfokuserad teknikonani.
phloam skrev:Rätta mig om jag har fel: F/E kan alltså påvisa om en apparat påverkar eller inte.
Men säger ingenting om denna ev. påverkan uppskattas eller ej?
phloam skrev:Rätta mig om jag har fel: F/E kan alltså påvisa om en apparat påverkar eller inte.
Flint skrev:Som utomstående tycker jag att det verkar som om övervägande del av förespråkarna uppskattar just avsaknaden av påverkan. Men dom framhåller ofta att alla har ett fritt val vilket jag hittills aldrig har sett något exempel på när kosherprodukterna diskuteras. Rätta mig om jag har fel.
Nej, huruvida något kan anses vetenskapligt måste du avgöra själv.mayro skrev:vill även tilägga att själva metoden inte verifierats av andra tekniker utifrån andra oberoende miljöer..
Som man väl alltid gör innan man kan kalla det riktigt vetenskapligt samt relevanta resultat..
Karl_Banan skrev:Återigen så verkar det som om konceptet för F/E inte har gått fram. Om något spelare djupare, med mer detaljerad ljudbild är detta kanske perfekt för dig men det säger ingenting om hur signalen förändras i apparaten.
Dynamisk kompression kan plocka fram detaljer... Skräp i närheten av ultraljudsområdet kan ge lyster och skimmer... Andratonsdist kan ge värme... Frekvensolinjäriteter kan ger mer eller kanske mindre bas och diskant.
Naqref™ skrev:Flint skrev:Som utomstående tycker jag att det verkar som om övervägande del av förespråkarna uppskattar just avsaknaden av påverkan. Men dom framhåller ofta att alla har ett fritt val vilket jag hittills aldrig har sett något exempel på när kosherprodukterna diskuteras. Rätta mig om jag har fel.
Är det ett argument För eller Emot f/e-lyssningstester?
Det som är problemet med MeanMachine är att han hela tiden går tillbaka på hans egna, helt subjektiva, jämförelser. Något som passar dåligt om vi snackar om ofärgat ljud.
meanmachine skrev:Det som är problemet med MeanMachine är att han hela tiden går tillbaka på hans egna, helt subjektiva, jämförelser. Något som passar dåligt om vi snackar om ofärgat ljud.
Alltså du är roligt subjektivisten. Jag har skrattat mig igenom 25sidor tidigare och det är underhållande.
Jag är helt subjetiv har du efter 25sidor av tjaft fortfarande inte fattat detta
Eh? Vet inte om jag missuppfattat dig eller om vi pratar om samma inlägg nu, men jag skrev att jag inte fått intrycket av att du inte förstått.Flint skrev:Almen
När man inte håller med i sak har man inte förstått.
Ännu en gång har jag överskattat dig.
Jag iaf har uppfattat problematiken som så att en del är väl medveten om att påverkan finns och man uppskattar sitt "sound" alt transparens. En annan del anser att påstått transparenta produkter även påståtts låta bäst för alla öron, och har blivit lite sura på detta, vilket är fullt förståeligt om man nu fått för sig detta. Man missar ju varann i diskussioner, eftersom man inte riktigt fullt ut talar om samma sak.
Almen skrev:Eh? Vet inte om jag missuppfattat dig eller om vi pratar om samma inlägg nu, men jag skrev att jag inte fått intrycket av att du inte förstått.Flint skrev:Almen
När man inte håller med i sak har man inte förstått.
Ännu en gång har jag överskattat dig.
Jag vet inte vem som överskattade vem, men...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Chris71 och 30 gäster