Moderator: Redaktörer
Det skulle inte jag fixa heller.meanmachine skrev:Problemet med subjektiva utsagor är inte att det är mindre "fint", utan att de inte nödvändigtvis säger något alls om själva apparaten (eller vad det nu är) man uttalar sig om. Det är det som är det stora problemet med den här (ständigt återkommande) debatten, man blandar ihop subjektivt och objektivt.
Detta är fortfarande ett problem för en sk subjektiv anläggning kan då vara x-tremt mycket bättre prestandamässigt än en sk objektiv anläggning...
t.ex. Jag har också haft förmånen att lyssna på Wilson Audio watt puppy nått med Audio research referensserie samt Krell SACD
Att nu jämföra detta med en dv-668 och en Denon biorecien + lts stativare tex. Vore ju löjligt.
Men detta kommer att debatteras på olika forum som om den LTS testade anläggnignen är mycket bättre...
Det är detta jag inte fixar.
tvett skrev:meanmachines inlägg kommer jag inte ens kommentera.
mayro: Vill du förklara varför resultaten inte är rimliga? Skrev du inte tidigare att produkterna på listan var tråkiga eller dylikt?
meanmachine skrev:Vill du ha utvärderingar underställda den subjektiva uppfattningen om musik och musikalisk återgivning kan du köpa Hifi&Musik och läsa om mustig bas och krispiga diskanter.
På vilka grunder är det orimmligt? Om det bara är något du tycker får du väl skriva att du tycker det, inte att det är orimmligt. Förstår du skillnaden?Mayro skrev:tvett skrev:meanmachines inlägg kommer jag inte ens kommentera.
mayro: Vill du förklara varför resultaten inte är rimliga? Skrev du inte tidigare att produkterna på listan var tråkiga eller dylikt?
igen då tvett. Jag framför min åsikt. och anser du INTE att det är orimliga resultat så är det ju din åsikt. och jag har varken lust eller kommer sitta och slugga in mina åsikter. Utan är du intreserad av att faktiskt ifrågasätta detta orimliga så är det bra. Annars är min del i diskutionen med just dig då färdig..
Typ så här." Jag tycker si". "nej jag tycker så".
Ok. då är vi för långt ifrån varann..
Hoppas du nu fattar då jag förklarar så enkelt jag kan vbarför jag inte deltar i sådana diskutioner....
Ok..Tobbe.
Kaffekoppen skrev:Klappa dig på magen och säg tre gånger till dig själv:
Jag skiter i ämnet bara jag får bråka lite
Kom igen nu, vi vet att du ler nu!
Det skulle inte jag fixa heller.
Men vem fan skulle göra den sjuka jämförelsen, och vem tusan skulle kunna övertyga dig om att alla har subjektiva hänsyn att ta? Att det kanske är så att det är okej att vi tycker olika? Att det du tycker låter riktigt faktiskt låter skit i mina öron och kanske tvärtom?
Måste vi vara överrens om allt?
meanmachine skrev:Detta är fortfarande ett problem för en sk subjektiv anläggning kan då vara x-tremt mycket bättre prestandamässigt än en sk objektiv anläggning...
Mayro skrev:Så OM du vill diskutera gå då inte till anfall utan försök förstå samt delta i att eventuellt reda ut VAD som KAN vara fel med en metod som påvisar totalt så orimliga resultat som denna gör..
Asså. Jag skall inte behöva skriva detta nu flera ggr för det skall gå in. Metoden påvisar resultat som bara inte KAN anses vara korekta.. Detta måste ju en totalt inbiten troende själv kunna inse. Öppna ögonen o titta på världen keffekoppen.. Detta ÄR heklt enkelt ORIMLIGT bara...
och ur vetenskapliga gon sett så börjar man undersöka saker då man bara luktar ev orimliga resultat via UNDERSÖKA eventuella fel..
Här är det storm om man bara säger att det ÄR fel.. Helt helt snurren detta på ett forum där man påstår sig ha vetenskaplig syn på saker o ting..
Problemet är att du blandar ihop äpplen och päron. När du säger att något är "x-tremt mycket bättre prestandamässigt" låter det som ett försök till en objektiv utsaga, d.v.s. att det finns något som är objektivt bättre. Men du talar inte om vilka prestanda som åsyftas! Du måste tala om vad det är för prestanda du syftar på för att det ska bli begripligt.
meanmachine skrev:Sen finns det en sak som borde stå i fet stil längst upp på alla forum
LTS HINNER INTE TESTA SÅ MÅNGA APPARATER SOM FINNS PÅ MARKNADEN..
Misstänker att många dyra apparater skulle klara F/E gallant eller har jag fel.
Kaffekoppen skrev:Kan du inte räkna på det och fundera lite över hur omfattande en bruksanvisning behöver vara?
meanmachine skrev:Först måste jag säga att detta var ett roligt forum att diskutera i. Blev varnad för att här får man mest stryk och jag har knapp tappa andan än.
Jo om vi börja lite tekniskt då
Dynamic precission s stora referenssteg har och närtrafo på tror 3,3kVa
100000uF i kondingbank och 32par trissor per kanal som ´samtliga är matchade. Dessa torde enkelt jobba betydligt enkalre med allalaster tänkbart. Varför skulle denna vara sämre eller lika med en denon bioreciver.
Stereobild, djup ,lyster,placering driv bredd tyngd ja allt torde normalt bli bättre.
Du jämför ett slutsteg med Denons rekommenderade förstegsdel i en bioreciever? Det var inte slutsteget i Denonen som avsågs.
Jag är nog mest objektiv mot min plånbok. Fick jag välja stod det ett Bryston slutsteg hemma istället för mitt Sansui B-2101 (som jag iof är extremt nöjd med)meanmachine skrev:En personlig fråga då.
Är ni då helt objektiv. du vet kaka söker maka. En viss typ av ideologi brukar ju smyga sig in och det verkar ju vara fult med dyra prylar.
Vill inte verka dum utan mer en lite lätt fråga bara.
meanmachine skrev:En personlig fråga då.
Är ni då helt objektiv. du vet kaka söker maka. En viss typ av ideologi brukar ju smyga sig in och det verkar ju vara fult med dyra prylar.
Vill inte verka dum utan mer en lite lätt fråga bara.
Den modellen är inte rekommenderad. Änmeanmachine skrev:Detta hade jag ingen aning om isof har haft den där denon kastad i ansiktet så många gånger att det står denon i pannan numer. 1907 tror jag den heter
meanmachine skrev:En sak är ju tycker jag att ljudet på dyra apparater tenderar bli rätt uniformt. Tycker det är lättare att plocka ihop dem med varandra och ljudet blir sällan annorlunda medan det billigare prylarna då blir ljudet värdigt variabelt.Du jämför ett slutsteg med Denons rekommenderade förstegsdel i en bioreciever? Det var inte slutsteget i Denonen som avsågs.
Detta hade jag ingen aning om isof har haft den där denon kastad i ansiktet så många gånger att det står denon i pannan numer. 1907 tror jag den heter
Svante skrev:Jag har inte simulerat impedansen för kretsen, det kanske någon med ett kretssimuleringsprogram kan göra. Är den alldeles för snäll så kan man nog vrida till det lite med några tokiga komponenter.
Harryup skrev:Det som stör mig med metoden att en miss att upptäcka en färgning leder till att apparaten blir en vinnare.
Alltså, en vinnare och en förlorare som missas blir också en vinnare.
Skillnaden mellan färgande och inte bevisat färgande är för stor. Och tolkas fel i andra och tredje led. Gillar heller inte idéen med att man kan köpa ett gäng apparater ohört och koppla ihop dom och sedan intala sig att man har världens bästa grejor. Gissar att alla ofärgande anläggningar låter olika hemma hos folk. Och att felen i en ofärgande anläggning kan vara större hos vissa än vad en litet färgande anläggning kan låta mer optimalt placerade.
Gillar inte alls hur CD-spelarna testas. Att hålla på och bränna skivor etc ger utrymme till för mycket osäkra inslag av apparatkombinationer som man omöjligt kan säga inte kan påverka ljudet individuellt mellan olika testade objekt.
Harryup skrev:Kan nämna att jag frågade en person aktiv på forumet och med insyn och aktiv i LTS om han hade lust att bygga en F/E test apparat till mig och vad det skulle kosta.
Fick inget svar!
Användare som besöker denna kategori: Harryup, Imperial-Blomman och 29 gäster