hehe ja du Birger.. Vore man intresserad av äkta musikåtergivning så skulle man vara öppen för alla möjligheter..
Jag är själv "linnist" men dock inte en ingrodd introvert sådan som för tio år sedan ansett att det inte finns nåt utanför Linn som är meningsfullt..
Jag har iofs inte hittat mycket som knäcker Linn.. Denna pioneer är osannolikt bra som sagt..
Ingvar Öhmans högtalare verkar vara en annan sak som knäcker linn också (och förmodligen det emsta annat i högtalarväg).
Sentec och NAD 208(som det är tal om inget annat) har jag inte hört och tills jag gjort en riktig A/B jämförelse så har jag inte tänkt utesluta möjligheten..
Om du inte har grejjor nyare än Genki/Ninka så har du faktiskt inget att tillägga i debatten dessutom. Även om jag kan hålla med om att det är bra grejjor, men med tanke på att Katan är bättre än de tidigare högtalarna och Genki spöar skiten ur de tidigare modellerna av cd-spelare så.. "you do the math"..
Skulle som sagt vara intressant att jämföra Ikemi med Pioneeren där finns det nog inget som talar till Pioneers fördel. Men tills jag gjort en jämförelse så är det en öppen fråga..
edit: hehe jag får väl påpeka att jag pratar i allmänna termer och inte håller på med personpåhopp.. jag klarlägger bara ett beklagligt faktum då det kommer till vissa Linnister..