Mayro skrev:låter som en bra testmetod det där.. Synnerligen trovärdig..
Den är ca 2356778 gånger mer trovärdig än Mayro's helt subjektiva åsikter.

Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:låter som en bra testmetod det där.. Synnerligen trovärdig..
IGEN, så säger du bara något, utan backa upp detta med något alls. Ja, förutom det vanliga, att ena är mkt dyrare
Som sagt, jag kan bygga världens sämsta CD spelare och sätta 5 miljoner i pris för den. Det gör fortfarande INTE att den är bättre.
Så ännu en gång, vart är dom objektiva grunderna till varför Wilson/AR/Krell skulle vara bättre?
*Wilson Audio brukar väl ha höjd bas om jag inte minns fel från lite mätningar i stereophile. Tror det t o m gavs som anledning från Wilson att det var p g a dom amerikanska hemmen .
Detta är bara vad jag har för mig*
Maarten skrev:Hursomhelst har diskussionen hittills inte byggt på relevanta sakinvändningar*, snarare på missförstånd och 'magkänsla', samt inte minst på allmän diskussionslust. Det sistnämnda skall nog inte underskattas, för det är ju spännande att gå emot det som kan uppfattas som den gängse strömmen här på faktiskt? (Fick in både ström och spänning där...).
Nog blir det lite mer liv i luckan i varje fall.
Två sakinvändningar har jag sett; en av HarryUp som invänder mot vägning av resultat, dvs att en förstärkare med förändring av allra djupaste basen får epitetet färgande. Denna invändning har mer med tolkning av resultat att göra, än kritik mot F/E-lyssning som metod.
Samt en snarlik invändning av Flint om att metoden har liten praktisk betydelse.
Det tål ju att diskuteras.
Maarten skrev:Känns som att debatten delvis drivs av 'när katten är borta...
Hursomhelst har diskussionen hittills inte byggt på relevanta sakinvändningar*, snarare på missförstånd
Flint skrev:Maarten skrev:Känns som att debatten delvis drivs av 'när katten är borta...
Hursomhelst har diskussionen hittills inte byggt på relevanta sakinvändningar*, snarare på missförstånd
Konstigt att kritik ofta uppfattas som att den som kritiserar har missuppfattat något. Vem har i så fall ansvaret för denna missuppfattning? Den som kritiserar eller den som kritiseras?
Ansvaret?Flint skrev:Maarten skrev:Hursomhelst har diskussionen hittills inte byggt på relevanta sakinvändningar*, snarare på missförstånd
Konstigt att kritik ofta uppfattas som att den som kritiserar har missuppfattat något. Vem har i så fall ansvaret för denna missuppfattning? Den som kritiserar eller den som kritiseras?
Håller med dig om att det är intressant, men jag håller inte med dig.Flint skrev:Kaffekoppen
Fel. Kritik uppfattas ofta som osaklig eftersom den kritiserande inte har samma uppfattning och grund som den kritiserade. Det är ju därför dom tycker olika. Det åligger den kritiserade att förmedla sin uppfattning så trovärdigt som möjligt för att den kritiserande skall förstå vad han har missat (enligt den kritiserade).
Kul ordklyveri här.
Flint skrev:Japp, men dom tvingar å andra sidan ner mig 17.32. Så det jämnar ut sig.
solidstate skrev:Nu blir jag nästan upprörd. Då missar du ju bingolotto (tror jag, som bara chansar. Något på TV som är politiskt korrekt att titta på missar du nog i varje fall)!
Låter helt vansinnigt.
/SS
solidstate skrev:För att driva din tes Flint: Om jag inte tror dig när du påstår att du är vaken, är det ditt ansvar att kommunicera det till mig på ett bättre sätt, om och om igen, tills jag förstår och tror dig?
/SS
Mayro skrev:Simuleringar är ju aldrig exakta, bara tillräckligt bra.
Jaha.. Så nu helt plötsligt räcker tillräckligt bra för att avgöra där små tonala nyanser kan fälla eller fria ett helt system som olyssningsbart eller njutbart...![]()
låter som en bra testmetod det där.. Synnerligen trovärdig..
Användare som besöker denna kategori: AlbertHall, doppler, nasse och 33 gäster