Hej Mayro!¨
Jag klipper lite i ditt långa inlägg, hoppas det är ok och att inte det som du skrev blir obegripligt:
Mayro skrev:Asså.. LÄS och inse det totalt orimliga....
Jag har läst listan, många gånger, om och om igen. Men jag fattar ändå inte varför listan med produkter som funnits ha liten (minimal? ingen?) hörbar inverkan på ljudet gör F/E-lyssning orimlig som metod.
Skulle du kunna förklara vad du menar när du säger att det räcker att titta på listan för att inse hur orimlig metoden är? OBS, jag hoppas du inte tar min fråga som ett påhopp för så är den inte alls ämnad, jag förstår bara inte vad du menar.
Mayro skrev:Att testmetoden är sjuk står utom alla tvivel. och att den BÖR ses över och eventuellt även skrotas för någon mer tillförlitlig metod är solklar..
F/E-metoden tycker jag verkar vara den bästa metoden jag hittills sett för att detektera om förförstärkare och förstärkare i synnerhet (CD-spelare och DA-omvandlare verkar svårare att göra och högtalare verkar inte kunna F/E-lyssnas alls) lägger till eller drar ifrån något till/från ljudet. Inte perfekt, men bättre än någon annan metod jag sett. Har du några idéer eller förslag om bättre metoder? OBS igen, jag säger inte att du har fel alls, men är intresserad att höra vad du föreslår istället. Kritik är lätt, konstruktiv kritik är svårt!
Mayro skrev:men läs listan och använd för sjutton nu cellerna och logiken enbart. man behöver inte annat
Ups, sorry, men mina celler räcker inte till... men hoppas du kan hjälpa mig.